Khamis, 29 Ogos 2013

SHAKLEE VIVIX MENBANTU MENYEMBUH SLE

Assalamualaikum semua...pagi-pagi ni semangat nak share sebab semalam dah g amik aura orang-orang hebat di shaklee sempena jamuan raya di Shahlee HQ Empire Subang...banyak nak share sebenarnye,,tapi untuk entry kali ni nak share tentang
 "SLE & SHAKLEE"

saya terpanggil untuk menulis tentang entry ini kerana malam tadi dapat tahu x-roomate saya semasa belajar di UiTM dulu sudah 5 tahun mengidap SLE..pelbagai simptom penyakit telah dirasai..terbaru telar menular ke jantung nya..so dengan semangat saya nak buat research tentang SLE ni...Harap dapat membantu yang lain-lain juga...

Artikel dipetik daripada Persatuan SLE Malaysia

Apakah SLE?
Sistemik lupus eritematosus (SLE), atau lupus, adalah penyakit kronik “autoimmune” di mana antibodi seseorang bertindakbalas dengan tisu badan seseorang pesakit itu sendiri. Ini menjejaskan beberapa bahagian sistem tubuh seperti kulit, sendi, buah pinggang, paru-paru, sistem saraf, atau organ-organ lain di dalam badan. “Lupus” berasal dari perkataan Latin berertiserigala”. (Ini adalah kerana seorang doktor Perancis yang mula-mula merawat pesakit lupus mengibaratkan tompok-tompok kemerahan di muka pesakit sebagai gigitan serigala.)



Gejala yang biasa dialami oleh pesakit ialah radang kulit dan sakit sendi (arthritis), selalunya di iringi oleh keletihan dan demam. Penyakit SLE ada masanya tidak aktif, iaitu dapat dikawal (remission), dan ada masanya menjadi aktif (relapse).

Terdapat beberapa jenis lupus:
  • Sistemik lupus eritematosus (SLE) ialah yang biasanya dimaksudkan apabila kita sebutkan “lupus”. Gejalanya mungkin sederhana atau serius. SLE biasanya menyerang mereka yang berumur di antara 15 dan 45 tahun. Walaubagaimanapun, sebilangan kecil pengidap SLE adalah kanak-kanak dan mereka yang berusia lebih 45 tahun.
  • Diskoid lupus eritematosus (DLE) merupakan penyakit kulit yang kronik di mana terdapat tompok-tompok merah (malar rash) di muka, kulit kepala, bahagian badan, kaki dan tangan. Kulit yang terlibat akan menjadi tebal dan bersisik serta mungkin meninggalkan parut. Ruam berkenaan boleh berlarutan hingga beberapa hari atau tahun dan kemungkinan akan berulang setelah sembuh. Sebilangan kecil mereka yang mengidap DLE boleh mendapat SLE di kemudian hari.
  • Lupus Neonatal ialah keadaan yang boleh berlaku pada bayi yang baru dilahirkan oleh pengidap SLE. Ini mungkin disebabkan auto-antibodi di dalam darah ibu yang dipanggil anti-Ro (SSA) dan anti-La (SSB). Akibatnya, bayi ini akan mendapat radang kulit, masalah hati, dan masalah darah (low blood counts). Gejala ini akan hilang sedikit demi sedikit dalam masa beberapa bulan. Walaupun kes-kes begini jarang sekali dijumpai, namun bagi bayi yang lahir dengan masalah neonatal lupus mungkin juga mengalami masalah jantung yang mengganggu perjalanan jantung.


SLE boleh menjejaskan organ-organ dalam tubuh seperti berikut
guide-01

  1. Buah pinggang
    • Keradangan buah pinggang (nephritis) mengurangkan keupayaan membuang bahan sisa toksin dalam air kencing. Pesakit yang mengalami gangguan buah pinggang biasanya tidak merasa sakit. Mereka mungkin hanya mengalami bengkak kaki. Ujian air kencing dan ujian darah boleh menunjukkan samada buah pinggang terjejas atau tidak. Untuk mengelak dari kerosakkan yang berlanjutan kepada buah pinggang rawatan ubat-ubatan yang intensif perlu diberi segera untuk mengekalkan fungsi buah pinggang.
  2. Paru-paru
    • Sebilangan pesakit SLE mendapat pleuritis, iaitu keradangan lapisan paru-paru yang menyebabkan sakit dada atau sakit dada yang terasa semasa menarik nafas. Pesakit juga boleh mendapat kuman dalam paru-paru (pneumonia).
  3. Sistem saraf
    • SLE boleh menjejaskan otak atau saraf. Pesakit akan mengadu sakit kepala, pening, cepat lupa, kabur penglihatan, sawan, strok, atau perubahan kelakuan.
  4. Saluran darah
    • Keradangan saluran darah (vaskulitis) boleh melibatkan terganggunya pengaliran darah ke seluruh tubuh. Vaskulitis yang sederhana mungkin tidak memerlukan rawatan, tetapi sebaliknya vaskulitis yang teruk memerlukan rawatan segera.
  5. Darah
    • Pesakit SLE mungkin mendapat kekurangan darah, kekurangan bilangan sel darah putih atau kekurangan bilangan platelet. Fungsi platelet dalam darah ialah membantu pembekuan. Sebilangan kecil pesakit SLE juga akan berisiko tinggi mengalami masalah perdarahan di mana darah cepat membeku.
  6. Jantung
    • Pesakit SLE boleh mengalami sakit jantung iaitu keradangan pada tiga lapisan jantung: “perikaditis”, keradangan lapisan luar; “myokarditis”, keradangan bahagian tengah; dan “endokarditis”, keradangan bahagian dalam. Pesakit akan merasa sakit dada atau juga gejala lain. Pesakit SLE juga berisiko tinggi mendapat “arteriosclerosis” (pembuluh darah yang keras).
Baca lebih lanjut di panduan pesakit sle

SHAKLEE & SLE

Ada beberapa suplemen yang boleh membantu pesakit SLE. Antaranya, yang saya boleh cadangkan:
  1. VIVIX - kerana Vivix membantu dalam pemulihan sel. Pesakit SLE menghadapi masalah kerana sistem sel badan yang tidak berfungsi secara normal sehingga menjejaskan keadaan pesakit sendiri. VIVIX merupakan produk revolusi dari Shaklee yang membantu memulihkan sel pada peringkat sellular, 
  2. GLA complex - Terdapat kajian yang menunjukkan pesakit SLE kebiasaannya mempunyai paras GLA yang kurang dalam badan. GLA membantu menghasilkan "anti-inflammatory prostaglandin (PGE-1)". Ia mengurangkan aktiviti limfosit dan seterusnya membantu mengurangkan simptom SLE. 
  3. Omegaguard - Kajian yang diterbitkan dalam jurnal Asian Journal of Pharmacy & Life Sciences menunjukkan pengambilan minyak Omega 3 dapat membantu melambatkan onset pesakit SLE dan membantu meningkatkan jumlah lipid dalam darah pesakit SLE.
  4. Ostematrix - Penggunaan steroid dalam masa yang panjang boleh menyebabkan kehilangan kalsium dan menyebabkan osteoperosis dikalangan pengidap SLE. Jadi pengambilan kalsium yang lengkap dengan Vitamin D amat penting bagi memastikan pesakit SLE mempunyai bekalan kalsium yang mencukupi. Ingat ye, Vitamin D membantu penyerapan kalsium!!
Perlu diingatkan, ada juga suplemen Shaklee yang TIDAK sesuai untuk pesakit SLE, termasuk Alfalfah, Vitalea, Herblax & Nutriferon!!!!Hubungi saya untuk konsultasi!!

Jom baca perkongsian Master iffah melalui perkongsian oleh Saudari Fauziah Hamzah tentang pengalaman nya sembuh dari penyakit SLE.



Diharap..perkongsian saya ni dapat membantu sesape sahaja yang mencari info tentang penyakit SLE ni..sama-samalah kita memberi sokongan kepada pesakit-pesakit SLE supaya mereka terus melawan penyakit yang dihidapi..



Apa lagi jom calling2
✉ PM:https://www.facebook.com/vitamin2umy/ 
✍ : mamajueshaklee@gmail.com 
☎ Call/SMS/WhatsApp: 013-2299 108 

 Berminat menjadi ahli keluarga mommybizz?? Income 4 / 5 angka dengan hanya duduk didepan PC? Baca lebih lanjut di entry ini

Selasa, 27 Ogos 2013

Kebaikan Serai pada Kesihatan

Assalamualaikum semua..
hari ni nak tulis santai-santai je..bukan pasal shaklee tapi....


"SERAI"

kenapa nak cerita pasal serai??ha...ramai orang kita tak tahu tentang kebaikan serai pada kesihatan...yang kite tahu gune serai kalo nak masak gulai lemak or buat sambal tumis or rendang dll 
orang-orang dulu jarang sakit kerana sering menggunakan serai dalam ramuan masakan mereka..pernah ke kita dengan orang-orang dulu meninggal dunia kerana cancer or barah or sakit jantung? mungkin ade tapi tidak sebanyak sekarang...sebab mereka menjaga pemakanan mereka...makan makanan semulajadi, rebus2, bakar2..mane ade goreng2 sangat..
bila dunia semakin moden, amalan pemakan pun berubah kite makan pizza, kfc, McD dll makanan segera yang tentu nya mempunyai perasa  tambahan yang memberi kesan kepada kesihatan kita...

Jom kenali serai!

Serai dianggap diuretik, tonik dan perangsang. Ia menggalakkan penghadaman yang baik, dan penyediaan serai dengan lada telah digunakan untuk melegakan masalah haid dan rasa loya. Ia mendorong pengeluaran peluh, untuk menyejukkan badan dan mengurangkan demam. Ianya terkenal sebagai penghalau serangga (citronella) dan minyak patinya digunakan dalam menghasil minyak wangi.

Serai (Cymbopogon ciatrus) juga dikenali sebagai Rumput citronella, Rush Sweet atau Demam. Ia adalah herba ajaib dengan beberapa nilai-nilai terapeutik dan kuasa penyembuhan.

Manafaat kesihatan serai merangkumi pelbagai ciri terapeutik dan tindakan penyembuhan dari herba ini, termasuk diuretik, antiseptik, analgesik, pengeluar angin, penenang saraf, galactogogue, tonik, sedatif, antidepresan, penghalang bakteria, penghapus kulat, antimikrobial, penurun panas badan, astringen, menghapus bauan busuk (deodoran) dan banyak lagi yang lain.

Yang pasti, faedah serai diperolehi daripada kandungan yang sangat kaya dengan ubatan herba: terutamanya antioksidan, beta karotena dan vitamin lain, sejumlah unsur-mikro (microelemen) dan lain-lain nutrisi. Senarai kegunaan perubatan herba ini diantaranya :


  • Serai telah berabad-abad lamanya digunakan sebagai perangsang sistem imun yang berkesan dan sebagai pencegah gangguan dan penyakit-penyakit serius.
  • Herba semulajadi ini dapat membantu mencegah pelbagai masalah bersangkutan pencernaan termasuk gastroenteritis, senak, hilang selera makan, angin, kembung perut dan sebagainya.
  • Produk serai boleh digunakan untuk merangsang peredaran darah dan merendahkan tekanan darah.
  • Salah satu daripada manafaat serai untuk kesihatan yang paling penting ialah merendahkan paras kolesterol LDL dalam darah.
  • Penyelidikan menunjukkan bahawa serai mempunyai kuasa anti-kanser yang besar dan boleh melindungi terhadap beberapa jenis kanser termasuk kanser kolon.
  •  Manafaat serai termasuk ciri-ciri antibakteria dan antikulat.
  •  Ini adalah salah satu remedi herba yang boleh digunakan untuk mengurangkan demam. Di samping itu, penyembuhan yang menggandungi serai berkesan dalam merawat batuk, selsema, bronkitis dan penyakit-penyakit lain.
  • Penggunaan infusi serai dan minyak serai dapat mengurangkan keterukan sakit artritis dan reumatisme.
  • Manfaat kesihatan diuretik serai dapat membantu memperbaiki fungsi buah pinggang dan pundi kencing, serta merangsang detoksifikasi dan mempercepatkan penyingkiran toksin daripada badan.
  • Herba serai boleh digunakan untuk melega gejala tekanan seperti ketakutan, kebimbangan, kegelisahan, dan sebagainya.
  • Faedah Kesihatan serai termasuk melegakan insomnia dan gangguan tidur.
  • Herba serai disyorkan kepada wanita yang mengalami PMS yang teruk atau gangguan pusingan haid.
  • Serai dapat digunakan bagi menyelaras (toning) otot dan tisu.
  • Manafaat serai termasuk kesan positif rawatan keatas kulit: mencegah radang kulit, membantu menghilangkan radang bintik, jerawat, meredakan kesakitan ekzema, dermatitis dan sebagainya.
  • penghalau nyamuk / penyembur kimia: Banyak dikomesialkan sebagai minyak Citronella dan lilin untuk menghalau serangga, nyamuk dan pengharum rumah.
  • Perisa Makanan: Minyak Citronella juga digunakan sebagai agen perasa makanan, minuman, barang-barang bakar, bijirin, gula-gula, produk tenusu gelatin dan puding.
  •  Veterinar: Minyak sebagai sebahagian dari komponen bahan menghalang anjing dari mengawan.
  •  Aromaterapi: Juga digunakan dalam aromaterapi


KHASIAT SERAI
Berikut ini merupakan beberapa khasiat serai yang belum banyak diketahui:

1. Mencegah kanser

Satu kajian mendedahkan bahawa setiap 100 gram serai mengandungi antioksidan yang boleh mencegah kanser. Pada tahun 2006, satu pasukan penyelidik dari University Gurion di Israel mencari sebatian dalam batang serai yang boleh mematikan sel kanser tanpa merosakkan sel sihat.

2.  Ubat gangguan pencernaan
Teh serai membantu mengatasi gangguan pencernaan, sakit perut, masuk angin, kejang usus dan cirit-birit. Serai juga membantu mengurangkan angin dalam usus sekaligus mencegah pembentukan gas berlebihan.

3. Detoksifikasi
Serai mempunyai sifat detoksifikasi tubuh dengan meningkatkan jumlah dan kekerapan buang air kecil. Hal ini boleh membuat organ pencernaan, hati, pankreas, buah pinggang, dan kandung kemih bersih dan sihat kerana zat beracun dan asid urat telah disingkirkan.

4. Manfaat pada sistem saraf
Minyak asiri (minyak esensial) serai boleh digunakan untuk menguatkan dan meningkatkan fungsi sistem saraf. Kerana minyak serai yang disapukan ke permukaan tubuh memberikan kesan menghangatkan, melemaskan otot dan meredakan kejang.

5. Menurunkan tekanan darah
Serai berkesan dalam mengurangkan tekanan darah, merangsang peredaran darah dan menghilangkan masalah tekanan darah. Pengambilan segelas jus serai dapat menurunkan tekanan hipertensi.

6. Sebagai analgesik
Serai meringankan semua jenis peradangan dan iritabiliti yang berkaitan dengan kebanyakan jenis sakit. Jadi, jika seseorang mengalami sakit gigi, sakit otot, sakit sendi, atau sakit-sakit, teh limau berserai pasti dapat membantu.

7. Kulit indah
Serai merupakan asas dalam industri kosmetik. Di antara manafaatnya ialah; mengurangkan jerawat dan berfungsi sebagai penyegar. Minyak serai juga boleh disapu ke seluruh tubuh untuk memberi kesan menghangatkan.

8. Kesihatan wanita
Pengambilan teh serai dapat mengurangkan sakit haid dan rasa mual.

9. Menyegarkan dan Menyejukan
Meminum segelas serbat (rebusan) daun serai dalam cuaca panas dapat menyegar dan menyejukan badan.

Apa lagi jom calling2 
 ✉ PM:https://www.facebook.com/vitamin2umy/ 
⌨ Blog: http://juemuen.blogspot.com 
✍ : mamajueshaklee@gmail.com
 ☎ Call/SMS/WhatsApp: 013-2299 108
 Berminat menjadi ahli keluarga mommybizz?? Income 4 / 5 angka dengan hanya duduk didepan PC? Baca lebih lanjut di entry ini

Jumaat, 23 Ogos 2013

Merealisasikan impian dengan shaklee!!

Assalamualaikum semua....
cuaca sejuk & hujan diluar...memang malas je rase nyer hehehe


Hari ni nak cerita kelebihan yang shaklee bagi kepada ahli yang menbantu meningkatkan sales...ni bagi yang betul-betul serius untuk menjana income dengan shaklee..tidak semestinya buat secara fulltime baru bole dapt ye..kalo buat secara parttime pun bole juga..dah ade ahli yang naik jadi master (pangkat tertinggi didalan pelan jualan shaklee) walaupun beliau masih bekerja sebagai Engineer di sebuah syarikat ternama...yang penting usaha! Rezeki Allah tidak akan datang jika hanya goyang kaki jer.. :)

So, bagaimana pelan jualan shaklee ni??seperti yang anda sedia maklum...ya..shaklee adalah sebuah syarikat jualan produk yang beroperasi secara MLM (Multi Level Marketing). Jadi untuk meningkatkan jualan nya, syarikat akan memberi insentive & bonus kepada sesapa sahaja yang mencapai target jualan...

 ha..ni la die insentive yang akan shaklee berikan kepada ahli yang mencapai target jualannya. terdapat 3 ganjaran hebat Shaklee tawarkan kepada ahlinya 3C (Cash, Car , Convention).





saya dah dapat C yang pertama walaupun buat secara sambilan..insyaallah akan berusaha untuk mendapat C yang kedua kerana dah lama impikan untuk menukar kereta :)

So, apakah impian anda??Mahukan anda sekiranya shaklee membantu anda merealisasikan impian itu dengan menyertai keluarga shaklee???

Jom sertai kami di MommyBizz Network!!


Apa lagi jom calling2 
 ✉ PM: https://www.facebook.com/vitamin2umy/ 
☎ Call/SMS/WhatsApp: 013-2299 108 

Khamis, 22 Ogos 2013

Kenapa Shaklee Vitalea multivitamin hebat??


Assalamualaikum...sihat ke semua??
kali ni nak cerita tentang vitalea shaklee (multivitamin versi shaklee)...Apa yang hebat sangat dengan vitalea ni sampai menjadi HOT SELLING sangat dekat shaklee...jom kite terjah, korek rahsia vitalea shaklee ni...

Dalam entry yang lepas-lepas, saya dah banyak menyebut bahawa shaklee adalah  vitamin semulajadi yang diextract daripada sumber alam yang tentu nya lebih baik dari vitamin sintetik atatu tiruan..Pelbagai kajian yang telah dibuat oleh pelbagai pihak bagi membuktikan shaklee adalah semulajadi samaada pihak shaklee sendiri mahupun persendirian...jom kite tengok ape kajian yang dorang buat tentang vitalea ni...

Kajian 1- Penggunaan bahan kimia didalam vitamin untuk menghasilkan nya


Gambar menunjukkan kepadatan kandungan didalam multivitamin brand s & vitalea shaklee. Untuk menghasilkan kapsul  yang padu memerlukan cost & masa yang lame. Sebab tu ade pengeluar vitamin menggunakan bahan kimia untuk menyatukan sebatian vitamin. Tetapi berbeza di shaklee, penyatuan bahan-bahan mineralnya hanya menggunakan "pure water" i.e air tulen. Jom kite tengok perbezaan vitamin yang menggunakan kimia & vitamin semulajadi shaklee.Ujian yang akan dilakukan adalah dengan membakar kapsul vitamin ini untuk melihat tindakbalas kimia nya.



ok, melalui gambar di atas, dapat kite simpulkan bahawa, penggunaan bahan kimia akan menghasilkan  bau yang tidak enak & supplment yang terbakar hanyak kelihatan hitam sahaja. Tetapi, supplement semulajadi akan berbau tumbuhan dan terbakar hingga menjadi abu. 


Kajian 2- Tempoh larut dalam air

Adalah amat penting untuk memilih multivitamin atau supplement yang mudah larut supaya ia tidak kekal di dalam badan terlalu lama dan menjadi toksin pula. Oleh itu Ujian yang dilakukan adalah dengan melarutkan kapsul didalam air bagi memastikan tempoh mas yang diambil untuk larut.



daripada dua ujian yang telah dibuat, membuktikan bahawa, vitalea shaklee memang vitamin semulajadi yang terbaik dimana ia hanya mengambil masa selama 5 minit sahaja untuk larut didalam badan.

manfaat vitalea disini

Jadi, tepuk dada tanya selera multivitamin mane pilihan anda!! psst..khabarnya Tun Dr Mahathir pun mengamalkan vitalea shaklee tau, begitu juga keluarga white house Barrack Obama..so anda bila lagi???

Testimoni pengguna




Apa lagi jom calling2 
 ✉ PM:https://www.facebook.com/vitamin2umy/ 
⌨ Blog: http://juemuen.blogspot.com 
✍ : mamajueshaklee@gmail.com
☎ Call/SMS/WhatsApp: 013-2299 108 

Berminat menjadi ahli keluarga mommybizz?? Income 4 / 5 angka dengan hanya duduk didepan PC? Baca lebih lanjut di entry ini

Rambut beruban sebelum waktunya???

Assalamualaikum semua...


Siapa ada masalah tersebut???Saya pun ade ye..hehe so saya pun buat research tentang ni :) sesape ade masalah yang sama bole baca untuk info ye:) 
Happy reading!

 Antara faktor yang menyebabkan rambut beruban sebelum waktunya

Pertama
Keturunan adalah punca utama terjadinya masalah tumbuh uban ketika usia muda. Kalau ada ahli keluarga sama ada ayah atau emak yang mempunyai uban sewaktu muda, kebarangkalian anak-anak untuk beruban juga tinggi.

Gen yang berpengaruh dalam tubuh badan seseorang itu akan menyebabkan tumbuhnya uban lalu menyebabkan rambut yang hitam bertukar keputihan. Ramai yang alami kini dan membuatkan mereka rasa bimbang keadaan itu.

Kedua
Kekurangan vitamin B juga adalah punca kepada tumbuhnya uban pada rambut kerana vitamin B adalah sumber penting kepada kesihatan rambut manusia terutama buat mereka yang masih muda.

Kurangnya vitamin B dalam tubuh badan, akan menyebabkan terjadinya pigmen pada rambut mereka. Kepentingan vitamin B juga dapat menjaga keseimbangan air dalam tubuh badan, membantu penyerapan lemak dalam usus dan membantu dalam kestabilan metabolisme badan.

Ketiga
Merokok juga penyebab kepada rambut beruban dengan cepat kerana kandungan nikotin di dalam darah yang cenderung menghapuskan zat dan gizi yang diperlukan dalam rambut.

Keempat
Stres atau tekanan perasaan juga boleh menyebabkan uban tumbuh. Tekanan menyebabkan vitamin B berkurangan dalam badan, sekali gus menyebabkan uban tumbuh. Namun jangan terlalu bimbang kerana keadaan itu akan kembali normal semula jika tahap stres anda dapat dikawal dengan baik.



6 cara atasi masalah rambut beruban di usia muda

1. Mencegah stres
Tekanan yang sering dialami remaja pada zaman moden kini adalah salah satu penyebab munculnya uban kerana tekanan daripada pelajaran di sekolah atau di kolej. Dibebani dengan masalah-masalah tidak dapat menyiapkan bebanan tugasan kolej. Stres adalah faktor penyebab timbulnya penuaan pada rambut. Remaja perlulah lebih santai dalam mengatasi dengan itu dapat mencegah uban daripada terus timbul sebelum waktunya. 

2. Menjaga kebersihan kulit kepala
Menggunakan syampu yang sesuai untuk rambut agar kulit kepala dan rambut lebih sihat. Penggunaan syampu anti penuaan dan limau purut mampu mengatasi masalah rambut beruban. 


3. Corak pemakanan yang sihat
Malnutrisi adalah salah satu penyebab timbulnya uban atau penuaan pada rambut. Diet secara berlebihan mengakibatkan kurangnya kandungan gizi yang diperlukan dalam badan dan ini menyebabkan tumbuhnya uban pada rambut. Cuba aturkan pola pemakanan yang baik dan seimbang supaya dapat mencegah masalah rambut beruban ini dengan cepat. 


4. Keperluan zat besi
Tubuh badan manusia memerlukan zat besi yang tinggi dan apabila kurangnya zat besi akan munculnya uban pada rambut. Zat besi membantu memberikan zat warna pada rambut lalu rambut akan tumbuh dengan subur dan kehitaman. Makanan yang seperti sayur bayam dan buah lemon membantu anda mendapatkan kandungan zat besi yang tinggi dalam badan. 


5. Rawatan yang teratur
Tidak perlu ke salun kecantikan rambut untuk mendapatkan rawatan ini kerana dengan rawatan sendiri juga mampu mencegah rambut daripada penuaan. Usap campuran labu dan minyak kelapa pada rambut sekurang-kurangnya lebih satu jam pada rambut kemudian bilas. Lakukan secara teratur agar dapat mencegah terjadinya tumbuh uban pada rambut anda. 


6. Rahsia penggunaan daun kari pada rambut
Orang India menggunakan daun kari untuk menjaga keindahan rambut mereka. Sebab itu bila kita lihat rambut masyarakat India tumbuh dengan sihat dan hitam bersinar. Gosokkan rambut dengan beberapa helaian daun kari dan campurkan sedikit dengan air suam lalu sapukan daun itu ke rambut anda akan dapat hasilnya yang memuaskan. Selamat mencuba!



testimoni rawatan rambut shaklee

rawatan dengan vivix



Rawatan dengan Set rawatan kulit kepala



Oh ya, lupe pulak...testimoni sendiri..so far sejak ambil Vitamin B, rase da xde muncul da uban kat kepala :) so bole feeling2 muda balik hehehe


Apa lagi jom calling2
 ✉ PM:https://www.facebook.com/vitamin2umy/ 
⌨ Blog: http://juemuen.blogspot.com 
✍ : mamajueshaklee@gmail.com 
☎ Call/SMS/WhatsApp: 013-2299 108 

 Berminat menjadi ahli keluarga mommybizz?? Income 4 / 5 angka dengan hanya duduk didepan PC? Baca lebih lanjut di entry ini

Rabu, 21 Ogos 2013

FAKTA SHAKLEE SERIES 3: VITAMIN SHAKLEE ADALAH VITAMIN SEMULAJADI

Assalamualaikum semua...jumpe lagi dalam series yang seterusnya....
hari ni nak sambung tentang series kajian tentang shaklee...topik kali ni
"VITAMIN SEMULAJADI VS TIRUAN/SINTETIK"


selalu kita dengar tentang kempen belilah barang original...tapi masih ramai yang membeli barangan tiruan kerana kekangan kewangan...begitu juga perihalnya dengan vitamin ni...bukan nya baju, beg tangan, wallet, minyak wangi dll sahaja yang ade kategori ori & tiruan, malah vitamin juga tidak lari dari istilah itu...

So,macam mane nak kenal samaada vitamin yang kita consume dari kategori semulajadi (original) tau tiruan?? berikut adalah sedikit panduan buat anda...

Pertama:
Melalui pembacaan dilabel botol vitamin tersebut. Biasanya vitamin semulajadi dilabel "D" manakala vitamin sintetik dilabel "I"

Kedua:
Melalui perkataan ko-faktor seperti "bioflovid" atau "biodegradable"

Ketiga:
Selalunya, vitamin sintetik akan di sertakan "SILICA GEL" didalam botol bagi memastikan vitamin tersebut tahan lama, manakala vitamin semulajadi tidak diletak apa2 atau diletak kapas bagi memadatkan ruang didalam botol agar bitamin tersebut tidak mudah pecah.


Keempat:
Melalui isi kandungan vitamin itu sendiri (lihat gambar dibawah) 

Selain daripada itu, berikut adah sedikit info perbezaan vitamin semulajadi vs vitamin sintetik 
dalam bentuk table bagi senang nak baca & lihat perbezaan nya yang ketara...




Kenapa penting nya kita tahu vitamin yang kita consume adalah semulajadi atau sintetik????


So, apakah kategori supplement/vitamin yang anda consume sekarang??? Jika anda pengamal shaklee, alhamdulillah...kerana shaklee semestinya daripada sumber semulajadi & selamat diambil...malah diiktiraf HALAL!



Apa lagi jom calling2
 ✉ PM:https://www.facebook.com/vitamin2umy/
 ⌨ Blog: http://juemuen.blogspot.com
 ✍ : mamajueshaklee@gmail.com
 ☎ Call/SMS/WhatsApp: 013-2299 108 

 Berminat menjadi ahli keluarga mommybizz?? Income 4 / 5 angka dengan hanya duduk didepan PC? Baca lebih lanjut di entry ini