Khamis, 2 Julai 2015

Atasi gusi bengkak dan berdarah dengan shaklee

Punca Gusi Bengkak Dan Berdarah

Kebiasaannya, gusi berdarah disebabkan oleh radang gusi atau lebih dikenali sebagai GINGIVITIS. Jom baca sedikit tentang GINGIVITIS.
Adakah gigi anda berdarah setiap kali menggosok gigi? Gusi berdarah kerap dikaitkan dengan radang gusi atau disebut gingivitis yang selalunya disebabkan binaan plak pada gigi. Plak yang kelihatan seperti simen terjadi disebabkan teknik pembersihan gigi yang tidak betul atau kecederaan pada gusi disebabkan teknik menggosok yang agresif.
Jika gigi tidak dijaga, dalam jangka masa panjang plak akan menjadi faktor utama gigi mereput. Plak mengandungi bakteria, mukus dan sisa makanan. Andai tidak dibuang ia berubah menjadi tartar yang boleh terperangkap di dalam akar gigi.
Plak dan tartar menyebabkan kesan radang pada gusi. Ia menyebabkan gusi membengkak dan lembut. Kecederaan atau trauma pada gusi, walaupun apa pun sebabnya (termasuk teknik menggosok gigi yang agresif) juga boleh menyebabkan gingivitis.
Selain itu, risiko gingivitis termasuklah diabetes yang tidak dikawal, hamil dan gigi tidak bersih. Gigi yang tidak teratur dan penggunaan alat penjagaan seperti berus gigi atau pendakap gigi tidak bersih boleh juga menjejaskan kesihatan gusi.
Kadangkala pengambilan ubat-ubatan seperti pil pencegah kehamilan juga boleh dikaitkan dengan gingivitis. Satu lagi faktor yang kerap dikaitkan dengan gingivitis adalah diet yang tidak betul, terutama kekurangan vitamin C atau B selain kalsium.
Kalsium misalnya penting untuk mengekalkan kekuatan tulang termasuk tulang yang menyokong gigi. Vitamin C membantu mengekalkan integriti tisu yang saling berkait. Ia juga adalah antioksidan yang kuat dalam menangani masalah radikal bebas yang memusnahkan tisu.
Justeru, kekurangan vitamin C membolehkan gingivitis memusnahkan tisu yang menyokong gigi termasuk gusi, ligamen dan tulang alveolar (yang bertindak sebagai soket kepada gigi).
Sumber Maklumat: Berita Harian

Supplement Shaklee Untuk Gusi Bengkak Dan Berdarah

Selain berkumur dengan air garam, minum air kosong yang mencukupi, memberus gigi selepas makan dan memberus dengan betul. Shaklee juga boleh membantu mempertingkatkan kesihatan gigi dan gusi iaitu dengan Vitamin C dan Ostematrix.


Berfungsi untuk memperbaiki simptom pendarahan. Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah.Tubuh kita sering kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian. Vita C dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan. Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.

Merawat gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.Ia membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi.  Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.


TESTIMONI




Apa lagi jom calling2 
☎ Call/SMS/WhatsApp: 013-2299 108 

Sabtu, 6 Jun 2015

Kepentingan Vitamin A untuk kanak-kanak

Vitamin A adalah nutrien yang penting untuk tumbesaran kanak-kanak. Ia bagus untuk tumbesaran tulang dan penglihatan yang baik. Vitamin A penting untuk perkembangan sel tisu terutamanya bagi memelihara kulit, rambut dan kuku yang sihat.

Mengikuti usia kanak-kanak yang semakin meningkat, semakin banyak Vitamin A yang diperlukan oleh tubuhnya. Jumlah dos yang disyorkan mengikut saranan pengambilan nutrient Malaysia 2005 (RNI M’sia 2005) adalah.


  • Umur 1 hingga 3 tahun: 400mcg sehari
  • Umur 4 hingga 6 tahun: 450 mcg sehari

Jumlah yang disyorkan di atas tidak wajib diikuti, ia adalah berdasarkan purata pengambilan di dalam seminggu yang disarankan oleh pakar. Anak anda boleh ambil jumlah lebih sekiranya perlu.

Sumber-sumber vitamin A
Sumber semulajadi seperti buah-buahan dan sayur-sayuran yang berwarna-warni adalah antara makanan yang mengandungi zat Vitamin A yang tinggi. Antaranya adalah lobak merah, ubi keledek, bayam dan labu manis. Selain itu, tembikai susu, lada benggala, apricot dan buah mangga juga mempunyai zat Vitamin A yang baik. Susu dan telur juga antara bahan makanan yang diperkayakan dengan Vitamin A. Untuk pengetahuan anda setiap bahan-bahan tersebut memiliki jumlah Vitamin A yang berbeza bergantung kepada jenisnya.


Kesan-kesan sampingan
Pengambilan Vitamin A yang berlebihan juga boleh mendatangkan kemudaratan. Kebiasaannya, Vitamin A dari sumber haiwan adalah sumber yang aktif. Pengambilan Vitamin A berlebihan dari sumber tersebut boleh menyebabkan loya, muntah, pening, lemah otot dan pening kepala. Untuk jangka masa yang lama, ianya boleh menjadi faktor-faktor osteoporosis, masalah hati dan kegagalan saraf

Namun bagi Vitamin A dari sumber sayur-sayuran dan buah-buahan ataupun di dalam terma sainsnya, karotenoids, ambillah sebanyak mana yang anda mahu kerana ia bukanlah sumber aktif. Ini kerana tubuh menukarkan sumber Vitamin A aktif apabila ianya diperlukan. Buah-buahan dan sayur-sayuran terkecuali daripada proses tersebut.


Secara dasarnya, waspada dengan pemakanan anak anda. Sentiasa periksa dengan pakar nutrisi atau pakar kanak-kanak sekiranya anda tidak jelas akan sesuatu perkara.

Credit :dutch lady smartmoments


Apa yang saya beri pada anak-anak saya untuk memastikan mereka cukup nutrien dan sentiasa sihat?? 




Baca info-info produck tu dalam entry saya sebelum-sebelum ni ye..tekan je link dekat produck tu :)


Apa lagi jom calling2 
 ✉ PM:https://www.facebook.com/vitamin2umy/ 
⌨ Blog: http://juemuen.blogspot.com 
: mamajueshaklee@gmail.com 
☎ Call/SMS/WhatsApp: 013-2299 108 
 Berminat menjadi ahli keluarga mommybizz?? Income 4 / 5 angka dengan hanya duduk didepan PC? Baca lebih lanjut di entry ini

Khamis, 4 Jun 2015

Apa Itu Kolagen Dan Kenapa Ramai yang Sanggup Beli Kolagen walaupun Mahal?

Apakah itu Kolagen???


Untuk pengetahuan uolls, bila seseorang itu meningkat dewasa, banyak protein yang ada dalam kulit mula hilang. Bila dah hilang, kulit akan mula menjadi kedut dan bewarna kusam. So, apa kena mengena dengan kolagen nya? Well, kolagen sebenarnya adalah sejenis protein yang ada pada kulit. Boleh dikatakan 80% dari kulit-kulit kita mengandungi kolagen. But apa akan jadi kalau kulit kekurangan kolagen tertentu? Well, anda akan jadi tua sebelum usia, kulit berkedut, sakit-sakit sendi dan banyak lagi lah masalah lain yang akan timbul...





Sebab itu lah ada makcik-makcik yang pakai kolagen akan kata "Kolagen ni kasi awet muda wehh". Sebenarnya, kolagen ni umpama refill. Kolagen adalah protein yang terdapat dalam kulit. So, bila anda ambil supplement yang berunsurkan kolagen, ianya membuatkan kulit anda nampak cerah dan tak kedut sebab dia dah ganti protein yang dah hilang / kurang. Bila dah cerah dan tak kedut, korang akan nampak makin muda la kan? 

Berikut adalah kepentingan kolagen untuk kita

Mengekalkan kelembapan dan mencegah kedutan - Kolagen merupakan komponen utama dalam kulit kita. Ia mempertingkatkan penghasilan sel-sel baru, membantu memelihara keremajaan kulit, melembut dan membuatkan kulit lebih bercahaya. Kolagen juga efektif untuk menghilangkan kedutan dan mencegah proses penuaan kulit.

Memulihkan masalah kulit - Apabila kolagen disuntikkan ke dalam kulit yang terluka, ia akan menstimulasikan pertumbuhan sel-sel kulit baru dan menyediakan perlindungan kepada kulit. Kolagen sangat efektif untuk memulihkan parut, pengecutan ephithelium, kedutan dan garis-garis halus.

Mencantik dan menyuburkan rambut - Nutrisi dalam kulit kepala sangat penting untuk memelihara kesihatan rambut. Kandungan kolagen dalam lapisan korium merupakan bekalan nutrisi kepada epidermis, rambut dan kuku. Kekurangan kolagen menyebabkan rambut kering dan bercabang, manakala kuku menjadi kusam dan mudah pecah.

Menegangkan payudara - Kesan kolagen untuk menegangkan payudara sudah pun diketahui umum. Payudara sebenarnya terbentuk oleh jaringan-jaringan penyambung dan kumpulan lemak yang berperanan sebagai penyokong bagi pembentukan payudara. Kolagen merupakan komponen utama dari jaringan-jaringan penyambung dan bertindak dengan protein polisakarida untuk membentuk satu jaringan yang kuat untuk menyokong dan menegangkan payudara.

Menguatkan tulang - Penyatuan kolagen yang secukupnya adalah penting untuk membentuk kerangka tulang yang kuat. Oleh itu,kolagen juga dikenali sebagai kerangka tulang. Masalah osteoporosis dan kekejangan kaki adalah berpunca darpadai kehilangan kolagen yang membentuk 80% daripada jumlah kepadatan tulang sedangkan kehilangan kalsium, magnesium dan fosforus hanya 20%. Pengambilan kalsium tambahan sebenarnya tidak dapat menangani masalah tersebut. Hanya dengan pengambilan kolagen yang mencukupi dapat mengembalikan kepadatan tulang yang normal, dan juga dapat memperlambatkan osteoporosis.

♥ Berperan untuk penyembuhan sakit sendi - Sakit lutut dan sakit sendi saling berkait rapat. Sakit lutut berlaku sebab tulang rawan mula haus dan terhakis dan sebab bahan yang dinamakan sebagai kolagen dalam tulang rawan mula rosak dan berkurangan. 50% daripada tulang rawan memang terdiri daripada kolagenkolagenn inilah yang membantu mengekalkan kepadatan dan kekuatan tulang. Selepas umur 20an, kolagen ini mula terhakis dalam tulang rawan (cartilage). Penyelesaiannya pada perubatan moden adalah melakukan pembedahan. Bagaimanapun ada kesan sampingan, mesti kena lakukan fisioterapi selama berbulan-bulan. Sebab itu selain pembedahan, doktor tadi mencadangkan penggunaan suplemen kolagen

Mencerahkan kulit dan mengurangkan pigmentasikolagen dapat merapatkan sel-sel dan mempercepatkan pembentukan sel-sel baru. Dengan fungsi ini, ia secara efektif dapat mencegah pengumpulan pigmen dan racun, membantu mencerahkan kulit dan mengurangkan pigmentasi.

Melambatkan proses penuaan kulit - Seiring dengan peningkatan usia dan gaya hidup yang sibuk, kandungan kolagen dalam kulit akan semakin berkurangan dan kerana itu, kulit menjadi kering dan kusam. Pengambilan kolagen secara berterusan dapat membantu kulit untuk menyeimbangkan semula kolagen yang berkurangan.


Saya mengesyorkan kolagen shakleeDengan mengamalkan kolagen ini selama lapan minggu dapat memperbaiki tekstur kulit wajah dan menghilangkan kedutan! 






Testimoni






Apa lagi jom calling2
☎ Call/SMS/WhatsApp: 013-2299 108 
 Berminat menjadi ahli keluarga mommybizz?? Income 4 / 5 angka dengan hanya duduk didepan PC? Baca lebih lanjut di entry ini

Rabu, 3 Jun 2015

Atasi Rabun & Silau dengan Carotomax Shaklee


Perlindungan Sel-Sel dari Dalam
Setiap hari, sel-sel di dalam badan anda diserang oleh berjuta-juta radikal bebas yang boleh menyebabkan kerosakan DNA. Apakah yang boleh membantu? Jawapannya ialah Anti oksida. Anti oksida merupakan nutrisi yang boleh melindungi sel-sel ini daripada radikal bebas, meningkatkan kesihatan sel secara menyeluruh dan menyediakan perlindungan untuk menentang kerosakan sel-sel.

Perlindungan Menyeluruh dan Berkesan
Perlindungan antioksida dapat ditingkatkan dengan pengambilan CarotoMax Shaklee. Shaklee mengambil perlindungan anti oksida yang terdapat pada buah-buahan, sayur-sayuran dan tanaman lain melalui cara pengasingan, penyaluran dan pembentukkan kerotin secara semulajadi. CAROTOMAX menyalurkan lima daripada karotenoid penting yang dipilih daripada gabungan tumbuhan fitokimia. Anda tidak akan mendapat perlindungan gabungan ini daripada sumber makanan sahaja.

5 jenis karotenoid yang paling berkhasiat

  • Purata pengambilan karotenoid, lutein, lycopena dan beta-karotena adalah 8 mg setiap hari manakala CarotoMax pula dapat membekalkan lebih 13 mg daripada karotenoid yang paling berkhasiat.
  • Membantu mengekalkan kesihatan badan secara umumnya dalam jangkamasa panjang serta kesihatan mata, jantung, kulit, paru-paru, prostat dan serviks secara khasnya.
  • Menguatkan sistem imun*
  • Biasanya disimpan dalam organ-organ tubuh kerana ia bersifat larut dalam lemak.
  • Mengandungi ekstrak yang unik daripada tomato, ekstrak biji benih anggur, ekstrak brocoli bertunas, minyak jagung, minyak palma dan marigold.
  • Dalam CarotoMax mengandungi karotenoid menyamai dengan
    • Beta Karotena Sama dengan 102 serving Pisang
    • Lycopena sama dengan 718 serving Aprikot
    • Lutein dan Zeaxanthin sama dengan 285 serving pink grapefruit
    • Alpha karoten sama dengan 89 serving Raspberi
    • Anthocyanin sama dengan 35 serving cherry
    • Quercetine sama dengan 589 serving karot







    Paling penting adalah, Carotomax merupakan vitamin mudah larut.  Anda tidak perlu risau untuk mengambil Carotomax kerana ianya dalam bentuk provitamin A, yang mana HANYA akan diaktifkan apabila ia diperlukan sahaja, dan akan disingkirkan dari tubuh jika berlebihan. Jadi tiada kes Vitamin A tersimpan dan menjadi toksik seterusnya membahayakan kesihatan.




    Testimoni

                           






    Apa lagi jom calling2 
     ✉ PM:https://www.facebook.com/vitamin2umy/
     ⌨ Blog: http://juemuen.blogspot.com 
    : mamajueshaklee@gmail.com 
    ☎ Call/SMS/WhatsApp: 013-2299 108 

     Berminat menjadi ahli keluarga mommybizz?? Income 4 / 5 angka dengan hanya duduk didepan PC? Baca lebih lanjut di entry ini

    Selasa, 2 Jun 2015

    Bagaimana Vitamin C Mencerahkan Kulit?

    Bagaimana Vitamin C Mencerahkan Kulit

    Vitamin C adalah satu komponen penting yang harus ada dalam diet anda untuk kulit yang lebih cantik dan cerah. Bagaimana Vitamin C mencerahkan kulit?


    Pengambilan dos Vitamin C yang tinggi (1,000 – 3,000mgs) boleh membantu untuk mencerahkan kulit. Anda mungkin tertanya-tanya: Boleh ke pengambilan Vitamin C mencerahkan kulit anda? Jawapan ringkasnya adalah; Ya, ia boleh! Tetapi bagaimana sebenarnya Vitamin C mencerahkan kulit kita? Teruskan membaca dan anda akan dapat jawapannya.







    Apa itu Vitamin C?
    Sebelum saya jelaskan lebih lanjut bagaimana Vitamin C mencerahkan kulit kita; apakah kaitan Vitamin C dengan warna kulit kita, adalah penting untuk mengetahui apa Vitamin C adalah terlebih dahulu.

    Vitamin C (juga dikenali sebagai Ascorbic Acid) adalah vitamin larut air, dan diperlukan oleh badan kita untuk membentuk kolagen dalam tulang, rawan, otot dan saluran darah. Anda boleh memperolehi dos Vitamin C dari buah-buahan dan sayur-sayuran, terutamanya buah-buahan sitrus seperti lemon, limau dan oren. Walaupun ia adalah vitamin, Vitamin C adalah antioksidan. Ini bermakna ia boleh meneutralkan radikal bebas yang boleh merosakkan kulit dan organ-organ lain. Dan kerana hakikat Vitamin C adalah vitamin larut air, ia bertindak di dalam dan di luar sel-sel kita memerangi kerosakan radikal bebas ini.

    Vitamin C dan Kulit
    Kulit adalah organ yang terbesar dalam tubuh manusia dan kolagen adalah blok yang membina kulit. Kulit kita memperolehi kebaikan dari Vitamin C kerana sifat-sifat uniknya yang membentu kolagen.

    Saintis mendapati bahawa protein kolagen memerlukan Vitamin C untuk molekulnya mencapai konfigurasi yang terbaik. Vitamin C mencegah kolagen dari menjadi lemah dan mudah rosak (proses yang dipanggil hydroxylation). Vitamin C penting dalam memastikan keutuhan struktur kolagen.

    Vitamin C juga membantu menyembuhkan luka.

    Dalam satu kajian yang dijalankan, apabila Vitamin C (2000 mg) dan Vitamin E (1,000 IU) diberikan kepada 20 lelaki dan wanita, ketahanan mereka terhadap kulit terbakar akibat matahari meningkat sebanyak 20% selepas 8 hari. Mereka cuma mengalami keradangan dan kerosakan kulit yang sedikit berbanding dengan kumpulan yang tidak mengambil vitamin tersebut; yang menjadi lebih sensitif terhadap sengatan matahari.


    Vitamin C Menggalakkan Dua Antioksidan – Glutathione dan Vitamin E
    One thing leads to another. Vitamin C bukan sahaja meningkatkan tahap Vitamin C dalam darah kita, ia juga meningkatkan dua antioksidan yang sangat penting iaitu glutathione (sejenis antioksidan utama) dan Vitamin E (antioksidan larut lemak, juga sangat penting untuk kekal awet muda dan menghilangkan parut pada kulit).


    Vitamin C Meningkatkan Tahap Glutathione Dalam Darah
    Satu kajian melaporkan bahawa pengambilan 500mg Vitamin C sehari meningkatkan kepekatan gluthathione di dalam darah sebanyak 50%.


    Jadi Bagaimana Vitamin C Mencerahkan Kulit?

    Vitamin C penting dalam mencerahkan kulit kerana saintis telah mendapati bahawa cara kulit kita mengimbangkan antara pigmen yang lebih cerah (pheomelanin) dan pigmen gelap (eumelanin) adalah bergantung kepada gluthathione, L-cysteine dan enzim TYRP1 itu. Oleh kerana Vitamin C telah terbukti secara saintifik meningkatkan tahap gluthathione dalam darah, adalah benar bahawa Vitamin C mencerahkan kulit.

    Kesimpulannya, jika anda ingin mendapatkan kulit yang lebih cerah pengambilan Vitamin C adalah super duper penting. Dan perlu juga diingatkan, Vitamin C adalah vitamin larut air, ianya tidak dapat disimpan di dalam badan. Oleh itu, Vitamin C perlu diambil secara harian.

    Anda perlu mengambil Vitamin C pada dos yang tinggi 1000 – 3000mg setiap hari untuk mendapatkan kulit yang lebih cerah. Jarakkan pengambilan Vitamin C sepanjang hari untuk keberkesanan maksimum. Bagi fungsi ini, Vitamin C Shaklee adalah yang terbaik kerana ianya adalah Sustained Release di mana Vitamin C dilepaskan secara perlahan-lahan, 100mg setiap sejam untuk memastikan keperluan Vitamin C di dalam badan sentiasa dipenuhi secara berterusan.

    Testimoni 








    Apa lagi jom calling2
     ✉ PM:https://www.facebook.com/vitamin2umy/ 
    ⌨ Blog: http://juemuen.blogspot.com 
    : mamajueshaklee@gmail.com 
    ☎ Call/SMS/WhatsApp: 013-2299 108 
     Berminat menjadi ahli keluarga mommybizz?? Income 4 / 5 angka dengan hanya duduk didepan PC? Baca lebih lanjut di entry ini

    Isnin, 1 Jun 2015

    Motivasi Pagi : Kejayaan itu adalah kesedaran berterusan kepada impian kita





    Rupa-rupanya bila kita rasa down, energy kita sangat jatuh hingga menyebabkan target kita lari jauh dari kita.. 

    "Success is a progressive realization of our worthwhile dream/goal" 
    KEJAYAAN itu adalah kesedaran berterusan kepada 
    IMPIAN/MATLAMAT kita...

    Jadi, teruskan BERANGAN dan USAHA berterusan untuk mengapai IMPIAN! 

    Kerana..sedar atau tidak anda di pandu oleh minda anda.. 



    Renung-renungkan...

    Khamis, 28 Mei 2015

    Ketahui Jadual Waktu Sistem Badan Manusia untuk Hidup yang Sihat.


    Image result for shaklee untuk detoks

    Perkongsian ini saya ambil daripada wall Facebook, Master Farah Wahida. Salah seorang Master di dalam Shaklee..

    Jadual Waktu Sistem Badan Manusia!

    Waktu Pagi
    3:00 am – 5:00 am
    Paru-paru – Ini adalah waktu terbaik untuk bangun dari tidur. Ketika ini terdapat lebih banyak kandungan ozon di udara. Ini akan memberi satu sumber tenaga yang baru jika mengamal latihan pernafasan, yoga serta bertakafur. Mereka yang mempunyai asma tidak patut tidur waktu ini dan boleh merasai kesukaran bernafas.

    (Subhanallah: bertepatan dgn sunnah bangun tahajjud)

    5:00 am – 7:00 am
    Usus Besar - Mereka yang bangun tidur pada waktu ini tidak akan menghadapi masalah sembelit. Jika membuang air besar dan mandi dengan air sejuk diselesaikan dalam waktu ini, masalah kegugupan boleh dihindarkan.

    (beruntung yg amal bangun subuh)

    7:00 am – 9:00 am
    Perut - Sarapan patut diambil dalam tempoh masa ini.

    9:00 am – 11:00 am
    Limpa – Tidak minum dan makan waktu ini walaupun setitik air. Jika makan pada waktu ini akan mengakibatkan suhu badan meningkat, menambahkan keletihan dan mengurangkan tahap pencernaan. Ini lebih terserlah pada pengidap diabetes yang akan merasa kegigilan dan mengantuk.

    (sesuai amal dhuha)


    Waktu Tengahari
    11:00 am – 1:00 pm
    Jantung – Hanya air sahaja yang diambil pada ketika ini. Tidak sepatutnya melakukan kerja berat atau tidur di masa ini. Jika tidak lebih karbon dioksida akan bercampur dengan oksigen. Ini akan meningkatkan kemungkinan terkena serangan jantung,lumpuh atau kesakitan badan. Kebiasaannya pihak hospital akan lebih berjaga-jaga pada waktu ini kerana pesakit jantung dan diabetes berkemungkinan diserang sakit jantung berbanding pada waktu lain.

    Petang
    1:00 pm – 3:00 pm
    Usus kecil – Makan tengahari pada waktu ini. Selepas itu duduk & tutup mata untuk rehat selama 5 minit. Elakkan dari tertidur.

    (sunnah Nabi 'tidur ayam' seketika)

    3:00 pm – 5:00 pm
    Pundi Kencing – Sesuai untuk mengambil minuman seperti jus buah atau teh.

    5:00 pm – 7:00 pm
    Buah Pinggang – Ini adalah masa untuk bersantai dan rehat dari kerja harian. Jika tidak akan memudaratkan ginjal dan jangkitan salur kencing.


    Waktu Malam
    7:00 pm – 9:00 pm
    Dinding Jantung – Makan malam patut diambil pada waktu ini. Jika tidak akan menimbulkan getaran atau sakit di dada.

    9:00 pm – 11:00 pm
    Ini adalah masa untuk mengembalikan semula tenaga organ-organ yang bekerja sejak pagi. Oleh itu sebaiknya waktu ini seseorang itu hendaklah baring dan bersedia untuk tidur. Elakkan dari membaca buku, menonton tv atau bekerja.

    11:00 pm – 1:00 am
    Hempedu – Waktu tidur. Jika masih berjaga akan menyebabkan badan kekurangan tenaga untuk bekerja di hari esoknya.

    Waktu Lewat Malam
    1:00 am – 3:00 am
    Hati – Waktu tidur lena. Jika tidak akan memberi kesan kepada penglihatan dan badan lesu.

    Subhanallah.. nampak kan apa jadi sekiranya kita melanggar fitrah dan lumrah kita sebagai manusia? Apa yang saya kongsikan kat atas tu belum lagi secara detail namun inshaALLAH ia amat membantu untuk kita mengamalkan gaya hidup yang sihat. Rupa-rupanya Allah swt dah siapkan juga panduan semulajadi pada tubuh badan kita sendiri untuk kita atur jadual harian hidup kita. Tinggal kita nak follow aje.

    Jadi, jom amalkan pemakanan dan gaya hidup sihat, bajai tubuh kita dengan nutrisi terhebat kita mampu berikan dan gunakanlah tubuh badan kita ke arah kebaikan. Selamat detoks semua!

    Apa yang shaklee ada untuk detoks???

    1. DTX Complex

    DTX Complex™DTX Complex dari shaklee menyediakan sokongan pemakanan untuk fungsi HATI yang sihat dan memelihara aliran hempedu. Makanan kesihatan ini telah dihasilkan dari gabungan 6 jenis herba terpilih dengan antioksida dan telah diuji secara klinikal untuk mengekalkan sel-sel hati yang sihat.

    DTX Complex Shaklee mengandungi ekstrak semulajadi bahan di bawah:

    Milk thistle seed
    *Digunakan di Eropah sejak 2000 tahun lagi
    *Merupakan bahan utama dalam DTX
    *Mengandungi ‘Silymarin’ yang berfungsi sebagai antioksida
    *Proses ekstrak ini mendapatkan 80% silymarin – kaya dengan bahan antioksida
    *Melindungi hati daripada toksin, termasuklah dadah, racun dan bahan kimia
    *Merawat masalah hati seperti hepatitis dan sirosis
    *Mengurangkan kadar kerosakan hati akibat lebihan alkohol
    *Membantu mencegah dan merawat masalah batu karang
    *Membantu masalah kulit seperti psoriasis dan ekzema

    Schizandra chinensis seed (tanaman yang berasal dari China yang dah digunakan selama lebih 2000 tahun untuk meningkatkan jumlah enzim detoksifikasi di dalam hati)
    *Menghalang Toksin berada dalam badan
    *Menggalakkan protein sintesis yang mana ia menggalakkan pertumbuhan sel – sel baru
    *Mengandungi Antioksida
    *Ia juga berkait dalam merangsang sintesis protein, meningkatkan jumlah enzim dalam hati untuk tujuan detoksifikasi, memperlahankan pembentukan toksin

    Cendawan Reishi
    *Digunakan secara tradisional sejak 4000 tahun dahulu di China sebagai sumber antioksida
    *Membina imun – membantu dalam mencegah atau merawat kanser
    *Mengurangkan masalah bronkitis, sinusitis
    *Merawat sindrom keletihan yang kronik
    *Membantu mencegah penyakit jantung

    Dandelion
    *Kaya dengan Vitamin A, B, C, D dan zat besi
    *Mengandungi ‘Cynarin’ yang melancarkan pengaliran hempedu
    *Membantu fungsi hati, sangat berguna ketika berlaku kebengkakkan hati (hepatitis) dan jaundice
    *Membantu penghadaman dengan merangsang pengaliran hempedu dari hati dan pundi hempedu; membantu mencegah batu karang
    *Membantu merawat endometriosis. Bertindak sebagai julap lembut untuk masalah sembelit
    *Meningkatkan keupayaan tubuh menyerap zat besi – melawan anemia
    *Melawan tumor dan kanser
    *Merendahkan paras gula dalam darah. Baik juga untuk masalah kekembungan dan lebihan air

    Kunyit
    *Mengandungi ‘Curcumin’ yang berfungsi untuk mencegah barah hati & kesihatan pundi hempedu
    *Meningkatkan kesan anti-keradangan dan membantu mengurangkan kesakitan
    *Mempunyai kesan anti-viral terhadap HIV

    Artichoke
    *Mengandungi ‘Cynarin’yang melancarkan pengaliran hempedu sekaligus  membantu mengekalkan aliran hempedu yang normal

    *Membina semula sel-sel hati

    2. Herb-lax

    Herb-Lax™Dr Shaklee telah memperkenalkan Herb-Lax pada tahun 1917. Ia direka untuk tindakan pembersihan untuk membantu proses semula jadi badan. Herb-Lax adalah gabungan 9 herba, termasuk daun Senna, yang telah digunakan untuk lebih daripada 3,000 tahun sebagai julap semulajadi.

    Herba yang digunakan dalam Herb-Lax tidak berkaitan dengan julap kimia buatan yang dijual di mana-mana. Produk-produk julap buatan ni biasanya merengsakan tisu dengan cara menarik bendalir ke dalam usus untuk memaksanya mengeluarkan bahan-bahan dalam usus. Julap tiruan seperti ini boleh melemahkan organ-organ dan boleh menyebabkan kebergantungan terhadapnya, dehidrasi dan ketidakseimbangan elektrolit. Jadi, berhati-hati ya.

    Sebaliknya, Herb-Lax secara semulajadi merangsang pengecutan otot usus. Ini membolehkan penyingkiran sisa-sisa yang terperangkap dan memendekkan masa transit, dan mengelakkan penyerapan toksin. Sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa panjang.

    Ia tergolong dalam kategori julap yang lembut dan sesuai untuk kegunaan sekali sekala bagi meyingkirkan toksin dari usus.

    Herb-Lax boleh membantu meningkatkan pengaliran darah, mengurangkan bau badan, jerawat, melegakan sembelit, gas perut dan usus, dan menormalkan fungsi usus.

    Ramuan asas produk ini terdiri daripada kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi barat. Ia mengandungi 9 herba semulajadi:

    • Alfalfa leaves – membersihkan usus, darah dan hati
    • Senna leaves – merangsang tindakan pembersihan yang lembut pada usus dan perut, mempercepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak
    • Anise seed – merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan
    • Blue malva flower – membantu proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit
    • Buckhorn bark – melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberikan kelembapan kepada usus
    • Licorice root - membantu proses detiksifikasi
    • Rhubarb root – herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina untuk digunakan sebagai antibiotik
    • Fennel seed – mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alkohol, membantu pencernaan dan berkesan untuk masalah sembelit
    • Culver’s root – membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma


      
    3. Alfalfa

    Image result for alfalfa shaklee untuk detoksKEBAIKAN Alfalfa sebagai agen detox;

    • Mencuci usus bagi membuang toksik
    • Mengandungi enzim yang tinggi dalam membantu masalah penghadaman dan pencernaan 
    • Melegakan sembelit
    • Terkenal sebagai purifier untuk darah dan hati daripada bahan kimia dan logam berat
    • Mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor
    • Membuang angin dalam badan (Toksin punca angin berlebihan dalam badan)
    • Menghilangkan kelesuan dan tekanan. (Toksin juga membuatkan badan lesu dan lemah)
    • Melegakan elergi dan ekzema
    • Meneutralkan asid dalam badan (Kealkalian yang tinggi)
    • Meringankan masalah badan, kaki dan nafas berbau


    Secara umum, alfalfa membantu;

    • Melegakan sakit sendi dan belakang. 
    • Merawat arthitis 
    • Merawat Ulcer 
    • Merawat athma 
    • Mengurangkan Migrain melalui kombinasi Magnasium dan Calcium 
    • Mengandungi bioflavonoid yang membantu radang lapisan perut 
    • Sumber Vitamin K semulajadi untuk kuasa penyembuhan pendarahan gusi dan hidung 
    • Mengurangkan pengekalan air berlebihan dalam pundi kencing 
    • Merendahkan tahap kolestrol 
    • Menstabilkan Paras gula dalam darah 
    • Membantu meningkatkan selera makan. 
    • Mengatasi kesan sampingan kemoterapi yang digunakan untuk merawat kanser dengan meningkatkan sel darah putih untuk lawan penyakit.  


    4. Garlic Shaklee

    Image result for garlic shaklee untuk detoksSeawal 3000 SM, orang-orang Babilon menggunakan manfaat bawang putih yang serba boleh. Ia digunakan sebagai ubat untuk pelbagai tujuan, termasuk jangkitan saluran pernafasan, masalah kulit, jangkitan parasit dan sebagai agen antibiotik dan anti-mikrob.

    Kajian saintifik menunjukkan bahawa bawang putih digunakan untuk menyucikan darah dan meneutralkan hasil toksik logam berat dalam tubuh kita, terutamanya merkuri dan kadmium. Penggunaan bawang putih juga berguna dalam rawatan hipoglisemia, gangguan usus dan pelbagai masalah kesihatan.

    Walau bagaimanapun, tidak semua makanan tambahan bawang putih sama.. Kebanyakan kaedah pemprosesan bawang putih yang digunakan hari ini, termasuk serbuk bawang putih yang dihancurkan, kapsul minyak bawang putih dan sebagainya, mengurangkan atau menghapuskan kandungan allicin. Allicin adalah komponen utama aktif bawang putih dan diperlukan untuk banyak manfaat bawang putih.

    Allicin adalah sebatian yang berasal daripada bawang putih dan berfungsi untuk banyak tindakan yang berfaedah.  Allicin tidak terdapat di dalam bawang putih biasa sebaliknya ia dihasilkan apabila bawang putih tersebut dipotong halus atau dihancurkan.  Bawang putih secara tradisinya digunakan untuk melegakan batuk, selsema dan membantu peredaran darah yang baik.

    Kelebihan yang terdapat pada Garlic Complex keluaran Shaklee adalah  diperbuat daripada bawang putih jenis premium yang ditanam secara organik di California, USA diwaktu musim panas dan bebas 100% daripada penggunaan racun perosak.

    Pembuatan supplement Garlic Complex dilakukan pada terkawal iaitu pada suhu bilik tanpa haba semata-mata untuk mengekalkan pengaktifan Allicin pada tahap 100%. ( tidak semua garlic yang dijual di pasaran mempunyai Allicin aktif. Allicin merupakan sebatian organosulfur yang terkandung dalam bawang putih yang mempunyai kelebihan sebagai antibakteria dan anti kulat, dan mempunyai sifat penyembuh.)

    Kegunaan Allicin Pada Bawang Putih Untuk Kesihatan Manusia

    • Mengurangkan pemendapan arteroklerosis dan lemak
    • Menormalkan keseimbangan lipoprotein
    • Menurunkan tekanan darah
    • Mempunyai anti-darah beku dan anti-ativiti radang
    • Berfungsi sebagai anti-oksidan
    • Bersifat antibiotik dan antibakteria semulajadi
    • Bantu rawat jangkitan kulit seperti penyakit kaki makan air
    • Bantu rawat asthma
    5.  Vivix Shaklee

    Image result for vivix untuk detoxVivix Shaklee adalah minuman kesihatan yang kaya dengan anti oksidan yang dihasilkan daripada ekstrak Anggur Muscadine, Lobak Ungu, Elderberry dan Polygonum Cuspidatum yang mengandungi resveratrol dan beberapa ramuan lain yang semulajadi. Ia merupakan suplemen anti penuaan tahap sellular yang terbaik di dunia.

    Program Super Detox Dengan Vivix Shaklee adalah program untuk menyahtoksin yang dilakukan selama 14 hari berturut-turut untuk tujuan “PEMBERSIHAN” organ, darah dan sel-sel badan. Ia bukan sahaja semata-mata untuk membuang toksik, malah Vivix Shaklee membantu membaiki sellular DNA kita, melambatkan penuaan tahap sellular, menggalakkan pembentukan mitochondria (pusat yang menghasilkan tenaga untuk sel) serta melambatkan pembentukan protin AGE yang boleh menyebabkan kerosakan dan menganggu keutuhan sel sedia ada.

    14 Kebaikan Program Super Detox Dengan Vivix Shaklee

    1. Mengeluarkan dan membersihkan kotoran termasuk bahan toksik dan beracun dari sistem tubuh.

    2. Memperbaiki aliran darah ke organ-organ dalam badan.

    3. Kulit wajah lebih cerah, bersih dan berseri ‘glowing’.

    4. Memperbaiki masalah penglihatan dan penghadaman.

    5. Mendapat tidur yang baik dan berkualiti.

    6. Membantu menurunkan berat badan dan dalam masa yang sama merendahkan paras kolesterol LDL.

    7. Memperbaiki dan memperbaharui sel dari tahap sellular. Kulit kelihatan lebih bermaya dan segar.

    8. Kelihatan lebih muda dari usia sebenar ‘Awet Muda’.

    9. Memberikan perlindungan anti oksidan serta melambatkan penuaan.

    10. Badan berasa lebih ringan, sihat dan bertenaga dari sebelumnya.

    11. Menyokong kesihatan otak, jantung dan sendi.

    12. Meningkatkan tahap imun badan dari serangan penyakit.

    13. Mengurangkan simptom lelah, batuk, selesema dan sesak nafas.

    14. Menggalakkan kesihatan yang lebih baik secara menyeluruh.



    So, yang mana satu pilihan anda :) shaklee dah mudah kan proses detoks supaya manusia lebih sihat! Jadi lakukan la detoks anda walaupun sekali untuk buang segala tosin yang bersarang didalam badan...lagi kerap lagi bagus okay!

    Image result for shaklee untuk detoks

    Apa lagi jom calling2 
     ✉ PM:https://www.facebook.com/vitamin2umy/ 
    ⌨ Blog: http://juemuen.blogspot.com 
    : mamajueshaklee@gmail.com 
    ☎ Call/SMS/WhatsApp: 013-2299 108 
     Berminat menjadi ahli keluarga mommybizz?? Income 4 / 5 angka dengan hanya duduk didepan PC? Baca lebih lanjut di entry ini