Memaparkan catatan dengan label Collagen Powder. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Collagen Powder. Papar semua catatan

Khamis, 4 Jun 2015

Apa Itu Kolagen Dan Kenapa Ramai yang Sanggup Beli Kolagen walaupun Mahal?

Apakah itu Kolagen???


Untuk pengetahuan uolls, bila seseorang itu meningkat dewasa, banyak protein yang ada dalam kulit mula hilang. Bila dah hilang, kulit akan mula menjadi kedut dan bewarna kusam. So, apa kena mengena dengan kolagen nya? Well, kolagen sebenarnya adalah sejenis protein yang ada pada kulit. Boleh dikatakan 80% dari kulit-kulit kita mengandungi kolagen. But apa akan jadi kalau kulit kekurangan kolagen tertentu? Well, anda akan jadi tua sebelum usia, kulit berkedut, sakit-sakit sendi dan banyak lagi lah masalah lain yang akan timbul...





Sebab itu lah ada makcik-makcik yang pakai kolagen akan kata "Kolagen ni kasi awet muda wehh". Sebenarnya, kolagen ni umpama refill. Kolagen adalah protein yang terdapat dalam kulit. So, bila anda ambil supplement yang berunsurkan kolagen, ianya membuatkan kulit anda nampak cerah dan tak kedut sebab dia dah ganti protein yang dah hilang / kurang. Bila dah cerah dan tak kedut, korang akan nampak makin muda la kan? 

Berikut adalah kepentingan kolagen untuk kita

Mengekalkan kelembapan dan mencegah kedutan - Kolagen merupakan komponen utama dalam kulit kita. Ia mempertingkatkan penghasilan sel-sel baru, membantu memelihara keremajaan kulit, melembut dan membuatkan kulit lebih bercahaya. Kolagen juga efektif untuk menghilangkan kedutan dan mencegah proses penuaan kulit.

Memulihkan masalah kulit - Apabila kolagen disuntikkan ke dalam kulit yang terluka, ia akan menstimulasikan pertumbuhan sel-sel kulit baru dan menyediakan perlindungan kepada kulit. Kolagen sangat efektif untuk memulihkan parut, pengecutan ephithelium, kedutan dan garis-garis halus.

Mencantik dan menyuburkan rambut - Nutrisi dalam kulit kepala sangat penting untuk memelihara kesihatan rambut. Kandungan kolagen dalam lapisan korium merupakan bekalan nutrisi kepada epidermis, rambut dan kuku. Kekurangan kolagen menyebabkan rambut kering dan bercabang, manakala kuku menjadi kusam dan mudah pecah.

Menegangkan payudara - Kesan kolagen untuk menegangkan payudara sudah pun diketahui umum. Payudara sebenarnya terbentuk oleh jaringan-jaringan penyambung dan kumpulan lemak yang berperanan sebagai penyokong bagi pembentukan payudara. Kolagen merupakan komponen utama dari jaringan-jaringan penyambung dan bertindak dengan protein polisakarida untuk membentuk satu jaringan yang kuat untuk menyokong dan menegangkan payudara.

Menguatkan tulang - Penyatuan kolagen yang secukupnya adalah penting untuk membentuk kerangka tulang yang kuat. Oleh itu,kolagen juga dikenali sebagai kerangka tulang. Masalah osteoporosis dan kekejangan kaki adalah berpunca darpadai kehilangan kolagen yang membentuk 80% daripada jumlah kepadatan tulang sedangkan kehilangan kalsium, magnesium dan fosforus hanya 20%. Pengambilan kalsium tambahan sebenarnya tidak dapat menangani masalah tersebut. Hanya dengan pengambilan kolagen yang mencukupi dapat mengembalikan kepadatan tulang yang normal, dan juga dapat memperlambatkan osteoporosis.

♥ Berperan untuk penyembuhan sakit sendi - Sakit lutut dan sakit sendi saling berkait rapat. Sakit lutut berlaku sebab tulang rawan mula haus dan terhakis dan sebab bahan yang dinamakan sebagai kolagen dalam tulang rawan mula rosak dan berkurangan. 50% daripada tulang rawan memang terdiri daripada kolagenkolagenn inilah yang membantu mengekalkan kepadatan dan kekuatan tulang. Selepas umur 20an, kolagen ini mula terhakis dalam tulang rawan (cartilage). Penyelesaiannya pada perubatan moden adalah melakukan pembedahan. Bagaimanapun ada kesan sampingan, mesti kena lakukan fisioterapi selama berbulan-bulan. Sebab itu selain pembedahan, doktor tadi mencadangkan penggunaan suplemen kolagen

Mencerahkan kulit dan mengurangkan pigmentasikolagen dapat merapatkan sel-sel dan mempercepatkan pembentukan sel-sel baru. Dengan fungsi ini, ia secara efektif dapat mencegah pengumpulan pigmen dan racun, membantu mencerahkan kulit dan mengurangkan pigmentasi.

Melambatkan proses penuaan kulit - Seiring dengan peningkatan usia dan gaya hidup yang sibuk, kandungan kolagen dalam kulit akan semakin berkurangan dan kerana itu, kulit menjadi kering dan kusam. Pengambilan kolagen secara berterusan dapat membantu kulit untuk menyeimbangkan semula kolagen yang berkurangan.


Saya mengesyorkan kolagen shakleeDengan mengamalkan kolagen ini selama lapan minggu dapat memperbaiki tekstur kulit wajah dan menghilangkan kedutan! 






Testimoni






Apa lagi jom calling2
☎ Call/SMS/WhatsApp: 013-2299 108 
 Berminat menjadi ahli keluarga mommybizz?? Income 4 / 5 angka dengan hanya duduk didepan PC? Baca lebih lanjut di entry ini

Rabu, 10 Disember 2014

Collagen pulak on Promo!!!

Shaklee memang sangat bermurah hati untuk penutup 2014..hari ini dapat berita Shaklee Collagen yg terbaeek tu on promo pulak.. beli 3 percuma 1 uolll...cepat2..semantare stock masih ade...



Cerita tentang collagen disini

Kenapa Collagen shalee terbaik??
Ni antara sebab2 nya:
Ramuan utama dalam Collagen Powder ini ialah sisik ikan merah (Red Snapper) yang terdapat di lautan dalam.
Collagen Powder Shaklee di proses melalaui proses pemecahan molekul (hydrolisis) secara semulajadi.
Shaklee Collagen Powder mudah diserap oleh badan.

Selain daripada tiga sebab di atas, Collagen Shaklee juga mengandungi ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerangkerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C dan vitamin B yang digabungkan untuk meningkatkan keberkesanan Collagen Shaklee dan menyokong kecantikan anda dari dalam ke luaran!

Khabarnya..ni stock last sebelum ianya di berhentikan sementara untuk proses research penambahbaikan...jangan lepaskan peluang ni..selalu nya proses research akan ambl mase yang lame..

so, sapa yang nak cantik nak sihat dari dalam tu..jom grab peluang ini ye!

Apa lagi jom calling2 
 ✉ PM:https://www.facebook.com/vitamin2umy/ 
⌨ Blog: http://juemuen.blogspot.com 
✍ : mamajueshaklee@gmail.com
 ☎ Call/SMS/WhatsApp: 013-2299 108
 Berminat menjadi ahli keluarga mommybizz?? Income 4 / 5 angka dengan hanya duduk didepan PC? Baca lebih lanjut di entry ini

Selasa, 23 April 2013

Shaklee Collagen Powder





Keistimewaan Collagen Powder Shaklee

  • Kolagen yang berkualiti tinggi, tulen dan diekstrak dari sisik ikan merah
  • Molekulnya ringan, jadi lebih mudah diserap ke dalam kulit untuk kesan yang lebih hebat
  • Mempunyai 7 bahan tambahan iaitu Vitamin B, Vitamin C, ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak kerang-kerangan, bakteria Lactobacilus acidopilus, ekstrak Pfaffia dan elastin dari kolagen ikan. Gabungan kesemua bahan ini menyokong kecantikan dalaman dan luaran anda.


Faedah pengambilan Collagen Powder

  • Kelembapan kulit –> meningkat 90%
  • Kekasaran dan pengeringan kulit –> berkurang 75%
  • Penampilan keseluruhan –> meningkat 71%
  • Kelembutan dan kelicinan kulit –> meningkat 69%
  • Make-up yang dipakai tahan lebih lama –> meningkat 60%
  • Kanjalan, ketegangan dan elastisiti kulit –> meningkat 55%
  • Ketebalan rambut –> meningkat 54%
  • Keserian, tona dan warna kulit –> meningkat 50%
  • Garis-garis halus dan kedutan –> berkurang 18%


Siapa perlukan

  • Individu yang mahukan kulit cantik, awet muda
  • Individu bermasalah rambut gugur

Berminat?Hubungi saya;
Add friend/PM FB : Jumirah Muen
Email: mamajueshaklee@gmail.com
Call/SMS/watapps:013-2299108