Memaparkan catatan dengan label Nutriferon. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Nutriferon. Papar semua catatan

Selasa, 25 Jun 2013

Tingkatkan Imuniti dengan Nutriferon & Mealshake!

Dengan keadaan cuaca yang tak menentu sekarang, tambahan musim jerebu, kita sebagai ibubapa tentunya risau tentang kesihatan anak-anak & seisi keluarga...Untuk memastikan kesiahatan yang optimum, pastikan tahap imuniti dalam keadaan yang kuat & stabil...

Tips kesihatan ketika jerebu Disini

Apa yang kami ada dengan shaklee????

Double booster untuk imuniti 
- Nutriferon & Mealshake -



Nutriferon - menguatkan sistem imunisasi badan. Cuaca yang kurang bersih menyebabkan badan lebih mudah mendapat penyakit. Jadi, penting untuk kita tingkatkan sistem imunisasi badan.

Nutriferon BUKAN ubat tetapi merupakan remedi untuk kita memiliki Sistem imun dan daya tahan penyakit yang tinggi dalam tubuh.♥ 



Khasiat Nutriferon

  • Bantu kuatkan sistem imun badan dalam masa 3 hari dengan meransang dan mempertingkatkan keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh 
  • Mengelakkan badan dari kerap selsema, kerap demam dan kerap jatuh sakit
  • Bantu baikkan demam dengan cepat (jika menyusu, ibu minum dan anak dapat melalui susu badan)
  • Bantu lawan kanser dan tumor otak kerana polisakariada yang terdapat dalam interferon semulajadi meransang dan mengaktifkan immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser.
  • Bantu kurangkan ketidakselesaan sewaktu kemoterapi
  • Membantu seimbangkan respon alergi terhadap persekitaran dan pencemaran udara, berkesan melindungi virus mikrob seperti selesema, alergi dan inflamasi dan influenza
  • Meringankan stress dan kelesuan 
  • Melambatkan penuaan kerana formula unik nutriferon semulajadi yang pertama di dunia sebenarnya dapat merangsang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman dan menjadikan sel-sel kulit lebih sihat dan muda
  • Mengurangkan infeksi dan sakit kronik pesakit-pesakit hepatitis B & C
  • Membantu kesihatan wanita menopous menjadi lebih baik di mana ia mengurangkan gejala-gejala seperti hipertensi, tahap kolestrol yang tinggi, kitaran darah dalam tubuh dan masalah-masalah lain berkaitan menopous 
  • Mengurangkan simptom-simptom PMS seperti kekejangan otot, sakit belakang, sakit payudara, jerawat, kegelisahan, insomnia dan perubahan emosi yang tidak terjangka.
  • Bantu dalam pemulihan penyakit seperti Lepromatus (kusta), Leishmaniasis (pelbagai penyakit yang disebabkan oleh jangkitan organisma yang dikenali sebagai protozoa) & Toxoplasmosis (penyakit yang disebabkan oleh parasit).





Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan.  Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.  Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu.


Kedua-dua items ini membantu meningkatkan sistem imuniti badan secara semulajadi...
Selaras dengan falsafal shaklee "Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan, Sentiasa Semulajadi"

So apa lagi, berminat dengan set ni??
Hubungi saya untuk harga diskaun hanya di Vitamin2u.my; 
 Jom hubungi saya; 
  email saya di mamajueshaklee@gmail.com 
SMS/CALL/WHATAPPS: 013 2299 108
 FB Page: Vitamin2u.my

Isnin, 24 Jun 2013

Apakah Interferon & Nutriferon?

Apakah Interferon?

Interferon kelompok protein yang terjadi secara semulajadi yang dibuat dan dikeluarkan oleh sel-sel sistim imun (contohnya, sel-sel darah putih, sel-sel pembunuh alami, fibroblast-fibroblast, dan sel-sel epithelial).

JENIS

Terdapat tiga kelas interferon iaitu, alfa, beta, dan gamma.

  • Interferon-α dihasilkan oleh leukosit dan berperanan sebagai molekul anti-viral. Penggunaan interferon-α untuk rawatan pesakit hepatitis B dan hepatitis C boleh mendorong hipotiroidisme atau hipertiroidisme, tiroiditis maupun disfungsi kelenjar tiroid. IFN-α mempunyai kesan anti-proliferatif dan anti-fibrosis pada sel mesenkimal.
  • Interferon-β dihasilkan oleh fibroblas dan boleh bekerja pada hampir semua sel di dalam tubuh manusia.
  • Interferon-γ dihasilkan oleh limfosit sel T pembantu dan hanya bekerja pada sel-sel tertentu, seperti makrofaga, sel endotelial, fibroblas, sel T sitotoksik, dan limfosit B.

Struktur molekul interferon alfa manusia
                           
FUNGSI
Interferon, terutama alfa dan beta mempunyai peranan penting dalam pertahanan terhadap jangkitan virus. Kompaun interferon adalah sebahagian dari sistem imun non-spesifik dan kompaun tersebut akan terinduksi pada peringkat awal jangkitan virus, sebelum sistem imun khusus bertindak balas jangkitan tersebut. Pada saat rangsangan atau stimulus biologi berlaku, sel yang menghasilkan interferon akan mengeluarkannya ke persekitaran sehingga interferon boleh berikatan dengan reseptor sel sasaran dan mendorong transkripsi dari 20-30 gen pada sel target. Hal ini menghasilkan keadaaan anti-virus pada sel target. Pengaktifan protein interferon terkadang dapat menimbulkan kematian sel yang boleh mencegah jangkitan lebih lanjut pada sel.

TERAPI interferon
Interferon-α dan-β telah digunakan untuk penyembuhan pelbagai jangkitan virus, salah satunya adalah beberapa hepatitis C dan B tertentu yang bersifat kronik serta akut boleh menggunakan interferon-α.

Sementara itu, interferon-γ yang berperanan dalam pengaktifan makrofaj, digunakan dalam penyembuhan kusta lepromatosa, toksoplasmosis, dan leisymaniasis. Kesan anti-proliferasi yang dimiliki interferon juga menyebabkan sebatian ini boleh digunakan untuk mengatasi tumor seperti melanoma dan sarcoma Kaposi.

Penggunaan interferon rawatan memang terhad kerana adanya kesan sampingan berupa demam, malaise, keletihan, dan sakit otot. Selain itu, interferon juga bersifat toksik atau beracun terhadap hati, buah pinggang, sumsum tulang, dan jantung

sumber :khairul-anas.blogspot


Jadi, Apa pula Nutriferon?

Gabungan 4 ekstrak tumbuhan yg menggalakkan pembentukan interferon secara semulajadi di dalam badan. Nutriferon penting untuk sistem tubuh badan anda kerana ia boleh menguatkan sistem imun. Cara Nutriferon meningkatkan sistem imun ialah dengan menggalakkan setiap sel menghasilkan interferonnya sendiri.

Nutriferon adalah produk eksklusif dari Shaklee (tiada di mana2 farmasi mahupun kedai2 lain) dihasilkan oleh Dr. Yasuhiko Kojima setelah lebih 40 tahun penyelidikan. Merupakan campuran ekstrak tumbuhan semulajadi dari biji labu, bunga safflower, benih plantago dan kuntuman bunga Japanese Honeysuckle.

Terbukti secara klinikal dapat menyokong dan mernagsan proses gerak balas imun semulajadi badan
Meningkatkan pengeluaran interferon semulajadi tubuh kita yang akan mengaktifkan sistem imunisasi badan
Terbukti keberkesanannya melalui 4 kajian klinikal pada manusia.



Info lanjut tentang Nutriferon disini.


So apa lagi, berminat dengan set ni??Hubungi saya untuk harga diskaun hanya di Vitamin2u.my;
Jom hubungi saya;
email saya di mamajueshaklee@gmail.com 
SMS/CALL/WHATAPPS: 013 2299 108 
FB Page: Vitamin2u.my

Tips Kesihatan ketika jerebu...

Apakah Jerebu?

Jerebu yang kelihatan di latar langit bandar kita disebabkan oleh zarah terampai di dalam atmosfera. Pada kepekatan yang tinggi, zarahan ini terserak dan menyerap cahaya matahari menyebabkan ketampakan mengufuk mengurang menjadikan atmosfera kelihatan pendar baiduri. Jerebu tidak hanya terbatas di kawasan alam sekitar bandar tetapi dicerap juga di luar bandar.

Zarah Jerebu - Asal Kejadiannya

Zarah yang menyebabkan fenomena jerebu berasal daripada pelbagai sumber, antaranya ialah semulajadi dan antropogen. Sumber semula jadi termasuklah lautan, hutan dan permukaan bumi. Walau bagaimanapun kebanyakan zarahan adalah daripada aktiviti manusia seperti pembakaran secara terbuka, pembukaan tanah, pengunaan kenderaan bermotor dan pembakaran bahan api di dalam dandang industri.

(sumber:Jabatan Meteorologi Malaysia)

Orang ramai dinasihatkan untuk mengambil langkah berjaga-jaga ketika bacaan Indeks Pencemaran Udara (IPU) berada di paras tinggi bagi mengelakkan daripada alahan dan penyakit.

Jerebu merupakan situasi yang boleh memberikan kesan terhadap kesihatan manusia. Semakin hari semakin terasa akan kesan-kesannya. Mata mula terasa pedih, tengkuk mula terasa cepat kering, dan macam-macam lagi.

            






 Berikut adalah panduan menghadapi darurat jerebu;

sumber : Berita Harian

Apabila Darurat Bencana Jerebu diisytiharkan, Jawatankuasa Pengurusan Bencana Pusat, Negeri dan Daerah hendaklah mengambil tindakan seperti berikut:

A) Menasihatkan penutupan pejabat atau premis kerajaan atau swasta dan tempat bekerja lain, termasuk kilang, ladang, kawasan pembinaan, kuari serta kerja-kerja tanah dan pemindahan tanah. Langkah keselamatan dan kesihatan pekerjaan hendaklah diambil pada setiap masa.

Bagaimanapun nasihat penutupan itu dikecualikan bagi perkhidmatan:- Air dan elektrik

- Kesihatan awam
- Bomba dan Penjara
- Pos, telefon, telekomunikasi dan telegraf
- Komunikasi radio, penyiaran dan televisyen
- Pelabuhan, termasuk limbungan, dermaga dan perkhidmatan yang ada kaitan
- Pengangkutan darat, laut dan udara
- Membekal bahan pembakar dan minyak pelincir - Perbankan dan kewangan
- Semua yang terbabit secara langsung dalam pengurusan bencana jerebu di bawah Arahan MKN No 20 dan Pelan Tindakan Jerebu Kebangsaan.

B) Kementerian Pendidikan, Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat serta agensi berkaitan melaksanakan penutupan sekolah, taman didikan dan pusat jagaan kanak-kanak dalam kawasan Darurat Bencana Jerebu

C) Kementerian Komunikasi dan Multimedia serta Kementerian Kesihatan mempertingkatkan penyiaran maklumat kesedaran mengenai jerebu secara berterusan untuk panduan orang awam

D) JAS; Jabatan Bomba dan Penyelamat, Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Darat, Jabatan Pengangkutan Jalan dan pihak berkuasa tempatan atau agensi berkaitan mempertingkatkan tindakan penguatkuasaan undang-undang terhadap sumber yang boleh menyumbang kemerosotan kualiti udara

E) Jabatan Bomba dan Penyelamat mempergiatkan operasi pemadaman kebakaran hutan tanah gambut dan pembakaran terbuka dengan kerjasama agensi lain

F) Kementerian Kesihatan mempertingkatkan pemantauan dan rawatan kesihatan disebabkan jerebu di hospital dan klinik kesihatan

G) Jabatan Meteorologi dan Tentera Udara Diraja Malaysia melaksanakan aktiviti pembenihan awan dalam keadaan cuaca yang membolehkan kejayaan operasi bagi mengurangkan jerebu

H) Semua kementerian, jabatan atau agensi berkaitan menangguhkan aktiviti luar atau riadah membabitkan masyarakat.


Nak kekal sehat? Imun kuat? Segeralah dapatkan bekalan Shaklee Nutriferon anda untuk mengukuhkan Sistem Keimunan Semulajadi tubuh..


Lagi info nutriferon Disini

So apa lagi, berminat dengan set ni??
Hubungi saya untuk harga diskaun hanya di Vitamin2u.my;
  Jom hubungi saya; 
  email saya di mamajueshaklee@gmail.com 
SMS/CALL/WHATAPPS: 013 2299 108
 FB Page: Vitamin2u.my




Selasa, 14 Mei 2013

Bayi demam?



Dengan keadaan  cuaca tidak menentu, anak kecil mudah mendapat demam. Selain daripada menyediakan bekalan ubat demam , ketahui teknik untuk meredakan suhu badan anak yang demam. Teknik ini dapat membantu anda dengan menyediakan langkah demi langkah menyejukkan badan bayi.

Demam bukannya penyakit tetapi hanya gejala yang sering berlaku kepada bayi. Suhu badannya yang normal ialah 36 hingga 37c. Suhu badannya yang melebihi 37c menandakan anak anda demam. Bagi anak yang dibawah usia enam bulan, suhu badan melebihi 37c adalah serius. Jika ia kekal tinggi sehingga boleh mencecah 4Oc, ia berisiko berlakunya konvulsi (kekejangan) atau serangan sawan kepada bayi anda.

Apa yang perlu ada di rumah?
  • Stock Ubat demam (paracetamol & ubat bontot)
  • Termometer/jangka suhu digital. 
  • Cool fever
  • Klinik terdekat

Ubat Demam
Terdapat dua jenis ubat demam yang sering di beri pada bayi.
  1. Paracetamol syrup
    • untuk demam biasa, kene konsisten bagi setiap 4 jam..setiap sejam periksa suhu anak kalo tetap tak kebah bawa berjumpe doktor.
  2. Pritamol (masuk ikut bontot)
    • Selalu nya dokto saran kan bagi ubat ni jika suhu anak mencecah 40c. Penting kerana jika suhu kekal 40c atau lebih, keberangkalian ank kena sawan adalah tinggi.
                                                         

Termometer digital
Sekarang dah macam-macam jenis di pasaran...mulut, telinga, dahi...pastikan termometer ini sentiasa di bawa kemana-mana jika ingin pergi travel.

                     

Cool Fever


                                      

Petua orang-orang lama tentang sejuk kan badan bila anak demam;
  1. Ambil daun bunga raya, kemudian ramas dengan air. Lumurkan di kepala badan sendi ank.
  2. Bansuh asam jawa dengan air (lebih pekat, lebih baik) kemudian lumur di kepala badan)

Mesti Tahu
Pengalaman seorang teman penulis memberitahu jika berlaku serangan sawan (kekejangan otot) di rumah atau dalam perjalanan ke hospital, basahkan badan bayi anda umpama anda memandikannya.

Waktu kecemasan ini, ambil air untuk basahkan seluruh badannya. Jangan biarkan situasi ini berlaku lebih satu minit. Ketika ini badannya akan mengeras dan anak matanya akan naik ke atas disebabkan suhu badannya sudah mencecah 40c. dia akan kembali normal setelah badannya kembali sejuk. Pastikan anak anda menangis kerana ia tanda dia sudah sedar. Segera masukkan ubat yang diberi melalui dubur (jika ada).

Segera bawalah ke hospital untuk rawatan lanjut. Jika situasi ia pernah berlaku kepada anak anda, kemungkinan ia akan berulang lagi jika anda mengabaikan pengambilan ubat demam secara konsisten walaupun dia sudah berusia enam tahun. Situasi kemungkinan ini akan berlaku sehingga anak berusia tujuh tahun. Serangan sawan boleh mengakibatkan berlaku kecacatan otak, malah jika dibiarkan terlalu lama serangan sawan ini boleh mengundang maut kepada anak anda. Waspadalah jika anak demam!


sumbermajalan PA&MA

Di shaklee, Dr Kojima berjaya menghasilkan Supplement Imun yang di  beri nama Nutriferon. Baca tentang Nutriferon disini.






So apa lagi, berminat dengan set ni??Hubungi saya untuk harga diskaun hanya di Vitamin2u.my; 
Jom hubungi saya;
 email saya di mamajueshaklee@gmail.com 
SMS/CALL/WHATAPPS: 013 2299 108 
FB Page: Vitamin2u.my

Jumaat, 10 Mei 2013

Bila nak bawa anak jumpe doktor???

Bagi ibu bapa yang baru pertama kali mengalami pengalaman ini, tentu sekali risau stiap kali bayi anda tidak sihat, tidak agressive seperti biasa...

Berikut adalah beberapa tips dari majalah PA&MA sebagai panduan untuk parent-to-be atau 1st baby parent...


Jumpa dengan ahli pediatrik atau doktor keluarga dengan segera jika bayi anda:

• Mengalami cirit-birit lebih daripada 12 jam.

• Memasukkan bendasing ke dalam hidung, telinga atau vaginanya - jangan cuba untuk keluarkan objek itu dengan sendiri.

• Mengalami kelecuran lebih besar daripada duit syiling 50 sen, terutamanya jika kulit melepuh (ini termasuk selaran matahari).

• Menghidapi demam - sentiasa minta doktor membuat pemeriksaan ke atas demam panas atau demamyang berlarutan sehingga lebih daripada dua hari jika bayi mempunyai simptom merisaukan yang lain seperti menangis berpanjangan atau ruam.

• Mengalami muntah selama 12 jam atau lebih, atau jika ia disertai dengan simptom lain seperti demam atau ruam.

• Menangis berpanjangan - sebagai ibu bapa, anda tahu pola menangis bayi. Jika dia menangis lebih daripada biasa atau jika tangisannya kedengaran tidak normal, jumpa doktor segera.

• Mempunyai muntah atau najis bercampur darah. Jika ini berlaku, berjumpa doktor dengan segera. Walaupun bukan disebabkan masalah yang serius, ia tetap perlu diperiksa.

• Mempunyai ruam yang tidak diketahui, terutamanya jika disertai dengan demam.

• Mempunyai fontanel yang cengkung - disertai dengan simptom lain termasuk bibir kering, kurang daripada enam lampin basah sehari dan urin berwarna kuning pekat, ini mungkin tanda penyahhidratan.

• Menunjukkan satu atau lebih daripada tanda-tanda meningitis. Ini termasuk:

-- fontanel bengkak (titik lembut di kepala bayi)

-- tidak bertindak balas

-- ruam merah keunguan yang tidak hilang apabila anda menekankan sebiji gelas ke atasnya

-- tidak suka pada cahaya terang

-- mengalami tengkuk yang kejang

Sekiranya bayi mempunyai simptom-simptom tersebut dalam masa 24 jam atau lebih, bawa berjumpa doktor segera:

• Emosi bayi berubah dan tidak stabil. Dia mudah marah, meragam dan anginnya tidak baik tanpa sebarang sebab.

• Mata berwarna merah jambu yang melekit atau berair - ini mungkin tanda jangkitan mata seperti konjunktivitis. Ini amat mudah berjangkit dan perlu dirawat segera.

Mempunyai lelehan dari telinga, mata, pusat, penis atau vagina.

• Hilang selera makan dan tidak makan lebih daripada dua kali waktu makan.

Pergi terus ke hospital jika bayi anda:

• Tidak sedar atau separa sedar.

• Mengalami kesukaran untuk bernafas atau jika pernafasannya laju yang tidak normal, terutamanya jika kulit dan bibirnya berwarna sedikit biru. Ini bermakna bahawa dia tidak mendapat oksigen yang secukupnya.

• Mengalami konvulsi (sawan) buat kali pertama atau sawan yang lebih daripada satu minit ketika demam di mana matanya akan berpusing ke belakang, dia akan kaku dan anggotanya akan menggerekot.

• Menjadi tidak sihat selepas menelan benda beracun atau berbahaya seperti ubat untuk orang dewasa (bawa paket atau botol ubat tersebut bersama anda ke hospital).

• Mengalami luka dan berlaku pendarahan banyak atau luka yang dalam dan memerlukan jahitan. Untuk menghentikan pendarahan, berikan tekanan kepada luka dengan kain yang bersih dan cuba tinggikan tempat luka tersebut.

• Anak jatuh yang serius dan jika anda rasakan dia mempunyai tulang yang patah atau terkehel.

• Mengalami hentakan serius di kepala.

• Menelan atau makan apa-apa yang mungkin beracun atau berbahaya tetapi kelihatan sihat.

Jangan mengambil mudah terhadap sebarang masalah kecemasan yang berlaku kepada anak-anak. Rawatan segera mungkin membantu menyelamatkan keadaan daripada menjadi lebih buruk

Dulu masa my 1st baby saya pun panik stiap kali anak lain macam...asik nak tido jer...so,

  • 1st step belilah alat periksa suhu & make sure bole gune
  • 2nd step; simpan stock cool fever & ubat demam
  • 3rd step, kalo suhu melebihi 40c..segera lah bawa jumpe dokto
Shaklee Nutriferon, mempertingkatkan sistem imun!!Dapatkannya sekarang...Maklumat lanjut tentang Nutriferon di Sini...


So apa lagi, berminat dengan set ni??Hubungi saya untuk harga diskaun hanya di Vitamin2u.my;
 
Jom hubungi saya;
email saya di mamajueshaklee@gmail.com
SMS/CALL/WHATAPPS: 013 2299 108 
FB Page: Vitamin2u.my

Selasa, 23 April 2013

Nutriferon Shaklee


Kelebihan Nutriferon Shaklee
  • Nutriferon adalah produk eksklusif dari Shaklee (tiada di mana2 farmasi mahupun kedai2 lain) dihasilkan oleh Dr. Yasuhiko Kojima setelah lebih 40 tahun penyelidikan
  • Merupakan campuran ekstrak tumbuhan semulajadi dari biji labu, bunga safflower, benih plantago dan kuntuman bunga Japanese Honeysuckle.
  • Terbukti secara klinikal dapat menyokong dan mernagsan proses gerak balas imun semulajadi badan
  • Meningkatkan pengeluaran interferon semulajadi tubuh kita yang akan mengaktifkan sistem imunisasi badan
  • Terbukti keberkesanannya melalui 4 kajian klinikal pada manusia

Khasiat Nutriferon
  • Bantu kuatkan sistem imun badan dalam masa 3 hari dengan meransang dan mempertingkatkan keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh 
  • Mengelakkan badan dari kerap selsema, kerap demam dan kerap jatuh sakit
  • Bantu baikkan demam dengan cepat (jika menyusu, ibu minum dan anak dapat melalui susu badan)
  • Bantu lawan kanser dan tumor otak kerana polisakariada yang terdapat dalam interferon semulajadi meransang dan mengaktifkan immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser.
  • Bantu kurangkan ketidakselesaan sewaktu kemoterapi
  • Membantu seimbangkan respon alergi terhadap persekitaran dan pencemaran udara, berkesan melindungi virus mikrob seperti selesema, alergi dan inflamasi dan influenza
  • Meringankan stress dan kelesuan 
  • Melambatkan penuaan kerana formula unik nutriferon semulajadi yang pertama di dunia sebenarnya dapat merangsang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman dan menjadikan sel-sel kulit lebih sihat dan muda
  • Mengurangkan infeksi dan sakit kronik pesakit-pesakit hepatitis B & C
  • Membantu kesihatan wanita menopous menjadi lebih baik di mana ia mengurangkan gejala-gejala seperti hipertensi, tahap kolestrol yang tinggi, kitaran darah dalam tubuh dan masalah-masalah lain berkaitan menopous 
  • Mengurangkan simptom-simptom PMS seperti kekejangan otot, sakit belakang, sakit payudara, jerawat, kegelisahan, insomnia dan perubahan emosi yang tidak terjangka.
  • Bantu dalam pemulihan penyakit seperti Lepromatus (kusta), Leishmaniasis (pelbagai penyakit yang disebabkan oleh jangkitan organisma yang dikenali sebagai protozoa) & Toxoplasmosis (penyakit yang disebabkan oleh parasit).

Siapa perlukan Nutriferon
  • Mereka yang ingin kekal sihat
  • Mereka yang selalu ada masalah kesihatan dan sering sakit
  • Individu yang selalu stress
  • Ibu yang menyusukan anak dan anak sering demam, selesema, sakit
  • Individu yang selalu travel
  • Individu yang sibuk dan sukar mengamalkan diet yang seimbang
Berminat?Hubungi saya;
Add friend/PM FB : Jumirah Muen
Email: mamajueshaklee@gmail.com
Call/SMS/watapps:013-2299108


Rabu, 17 April 2013

Nutriferon Shaklee


Kelebihan Nutriferon Shaklee

  • Nutriferon adalah produk eksklusif dari Shaklee (tiada di mana2 farmasi mahupun kedai2 lain) dihasilkan oleh Dr. Yasuhiko Kojima setelah lebih 40 tahun penyelidikan
  • Merupakan campuran ekstrak tumbuhan semulajadi dari biji labu, bunga safflower, benih plantago dan kuntuman bunga Japanese Honeysuckle.
  • Terbukti secara klinikal dapat menyokong dan mernagsan proses gerak balas imun semulajadi badan
  • Meningkatkan pengeluaran interferon semulajadi tubuh kita yang akan mengaktifkan sistem imunisasi badan
  • Terbukti keberkesanannya melalui 4 kajian klinikal pada manusia


Khasiat Nutriferon

  • Bantu kuatkan sistem imun badan dalam masa 3 hari dengan meransang dan mempertingkatkan keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh 
  • Mengelakkan badan dari kerap selsema, kerap demam dan kerap jatuh sakit
  • Bantu baikkan demam dengan cepat (jika menyusu, ibu minum dan anak dapat melalui susu badan)
  • Bantu lawan kanser dan tumor otak kerana polisakariada yang terdapat dalam interferon semulajadi meransang dan mengaktifkan immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser.
  • Bantu kurangkan ketidakselesaan sewaktu kemoterapi
  • Membantu seimbangkan respon alergi terhadap persekitaran dan pencemaran udara, berkesan melindungi virus mikrob seperti selesema, alergi dan inflamasi dan influenza
  • Meringankan stress dan kelesuan 
  • Melambatkan penuaan kerana formula unik nutriferon semulajadi yang pertama di dunia sebenarnya dapat merangsang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman dan menjadikan sel-sel kulit lebih sihat dan muda
  • Mengurangkan infeksi dan sakit kronik pesakit-pesakit hepatitis B & C
  • Membantu kesihatan wanita menopous menjadi lebih baik di mana ia mengurangkan gejala-gejala seperti hipertensi, tahap kolestrol yang tinggi, kitaran darah dalam tubuh dan masalah-masalah lain berkaitan menopous 
  • Mengurangkan simptom-simptom PMS seperti kekejangan otot, sakit belakang, sakit payudara, jerawat, kegelisahan, insomnia dan perubahan emosi yang tidak terjangka.
  • Bantu dalam pemulihan penyakit seperti Lepromatus (kusta), Leishmaniasis (pelbagai penyakit yang disebabkan oleh jangkitan organisma yang dikenali sebagai protozoa) & Toxoplasmosis (penyakit yang disebabkan oleh parasit).


Siapa perlukan Nutriferon

  • Mereka yang ingin kekal sihat
  • Mereka yang selalu ada masalah kesihatan dan sering sakit
  • Individu yang selalu stress
  • Ibu yang menyusukan anak dan anak sering demam, selesema, sakit
  • Individu yang selalu travel
  • Individu yang sibuk dan sukar mengamalkan diet yang seimbang