Memaparkan catatan dengan label Rawatan Kulit Kepala. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Rawatan Kulit Kepala. Papar semua catatan

Isnin, 20 Oktober 2014

MENCARI PENYELESAIAN RAMBUT GUGUR???


Anda juga ada masalah RAMBUT
✘ KEGUGURAN RAMBUT???
✘ KELEMUMUR???
✘ GATAL KULIT KEPALA???

✿TESTIMONI✿
Saya baru mencuba Prosante...saya dah gunakan lebih kurang 3 minggu, sy berkongsi pakai dengan suami saya. Saya mempunyai masalah kelemumur, gatal kulit kepala dan keguguran rambut. Alhamdulillah saya suka sgt sebab kalau dulu bangun tido rambut mengerbang tp sekarang bangun tido, sikat sikit pakai tangan je dah ok dah husband saya cakap kelemumur dia dah makin berkurangan dan gatal kulit kepala pun dah tak ada ~ Chrysalis Nurul



➊ ZINK COMPLEX
Zink merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh kita. Ia merangsang tindakan bagi 100 enzim iaitu bahan-bahan yang menggalakkan reaksi-reaksi biokimia dalam tubuh kita. Zink dapat membantu mencegah keguguran rambut dan meningkatkan imun tubuh.

➋ PURIFYING SHAMPOO
Membersih dengan menyeluruh, menyingkirkan sisa-sisa produk fesyen rambut, pengumpulan mineral dan bahan-bahan cemar persekitaran lain. Mengekalkan keseimbangan lipid dan lembapan semulajadi serta tidak melunturkan warna rambut
Ideal untuk mengawal lapisan kulit kepala yang sihat, rambut juga tidak berkelemumur.

➌ LIGHTWEIGHT CONDITIONER
Melicinkan dan melembapkan rambut tanpa menjadikannya terlalu melekit. Mengembalikan elemen struktur supaya rambut kelihatan lebat, berkilat,sihat. Menghilangkan kesan statik agar rambut mudah digayakan dan diurus. Dengan jari pun boleh, cam iklan shampoo plak!!!! hehehe


Ni antara research selepas penggunaan set penjagaan kulit kepala;


Amacam...teruja???!!!!! baca lagi tentang set penjagaan kulit kepala di sini

PRODUCT SHAKLEE DIJAMIN 100% :
♛ HALAL
♛ KELULUSAN KKM
♛ SEMULAJADI
♛ TIADA TAMBAHAN PERASA TIRUAN
♛ TIADA TAMBAHAN PEMANIS
♛ TIADA TAMBAHAN PEWARNA
♛ TIADA PENGAWET






Apa lagi jom calling2
 ✉ PM:https://www.facebook.com/vitamin2umy/ 
⌨ Blog: http://juemuen.blogspot.com 
✍ : mamajueshaklee@gmail.com 
☎ Call/SMS/WhatsApp: 013-2299 108 

Khamis, 22 Ogos 2013

Rambut beruban sebelum waktunya???

Assalamualaikum semua...


Siapa ada masalah tersebut???Saya pun ade ye..hehe so saya pun buat research tentang ni :) sesape ade masalah yang sama bole baca untuk info ye:) 
Happy reading!

 Antara faktor yang menyebabkan rambut beruban sebelum waktunya

Pertama
Keturunan adalah punca utama terjadinya masalah tumbuh uban ketika usia muda. Kalau ada ahli keluarga sama ada ayah atau emak yang mempunyai uban sewaktu muda, kebarangkalian anak-anak untuk beruban juga tinggi.

Gen yang berpengaruh dalam tubuh badan seseorang itu akan menyebabkan tumbuhnya uban lalu menyebabkan rambut yang hitam bertukar keputihan. Ramai yang alami kini dan membuatkan mereka rasa bimbang keadaan itu.

Kedua
Kekurangan vitamin B juga adalah punca kepada tumbuhnya uban pada rambut kerana vitamin B adalah sumber penting kepada kesihatan rambut manusia terutama buat mereka yang masih muda.

Kurangnya vitamin B dalam tubuh badan, akan menyebabkan terjadinya pigmen pada rambut mereka. Kepentingan vitamin B juga dapat menjaga keseimbangan air dalam tubuh badan, membantu penyerapan lemak dalam usus dan membantu dalam kestabilan metabolisme badan.

Ketiga
Merokok juga penyebab kepada rambut beruban dengan cepat kerana kandungan nikotin di dalam darah yang cenderung menghapuskan zat dan gizi yang diperlukan dalam rambut.

Keempat
Stres atau tekanan perasaan juga boleh menyebabkan uban tumbuh. Tekanan menyebabkan vitamin B berkurangan dalam badan, sekali gus menyebabkan uban tumbuh. Namun jangan terlalu bimbang kerana keadaan itu akan kembali normal semula jika tahap stres anda dapat dikawal dengan baik.



6 cara atasi masalah rambut beruban di usia muda

1. Mencegah stres
Tekanan yang sering dialami remaja pada zaman moden kini adalah salah satu penyebab munculnya uban kerana tekanan daripada pelajaran di sekolah atau di kolej. Dibebani dengan masalah-masalah tidak dapat menyiapkan bebanan tugasan kolej. Stres adalah faktor penyebab timbulnya penuaan pada rambut. Remaja perlulah lebih santai dalam mengatasi dengan itu dapat mencegah uban daripada terus timbul sebelum waktunya. 

2. Menjaga kebersihan kulit kepala
Menggunakan syampu yang sesuai untuk rambut agar kulit kepala dan rambut lebih sihat. Penggunaan syampu anti penuaan dan limau purut mampu mengatasi masalah rambut beruban. 


3. Corak pemakanan yang sihat
Malnutrisi adalah salah satu penyebab timbulnya uban atau penuaan pada rambut. Diet secara berlebihan mengakibatkan kurangnya kandungan gizi yang diperlukan dalam badan dan ini menyebabkan tumbuhnya uban pada rambut. Cuba aturkan pola pemakanan yang baik dan seimbang supaya dapat mencegah masalah rambut beruban ini dengan cepat. 


4. Keperluan zat besi
Tubuh badan manusia memerlukan zat besi yang tinggi dan apabila kurangnya zat besi akan munculnya uban pada rambut. Zat besi membantu memberikan zat warna pada rambut lalu rambut akan tumbuh dengan subur dan kehitaman. Makanan yang seperti sayur bayam dan buah lemon membantu anda mendapatkan kandungan zat besi yang tinggi dalam badan. 


5. Rawatan yang teratur
Tidak perlu ke salun kecantikan rambut untuk mendapatkan rawatan ini kerana dengan rawatan sendiri juga mampu mencegah rambut daripada penuaan. Usap campuran labu dan minyak kelapa pada rambut sekurang-kurangnya lebih satu jam pada rambut kemudian bilas. Lakukan secara teratur agar dapat mencegah terjadinya tumbuh uban pada rambut anda. 


6. Rahsia penggunaan daun kari pada rambut
Orang India menggunakan daun kari untuk menjaga keindahan rambut mereka. Sebab itu bila kita lihat rambut masyarakat India tumbuh dengan sihat dan hitam bersinar. Gosokkan rambut dengan beberapa helaian daun kari dan campurkan sedikit dengan air suam lalu sapukan daun itu ke rambut anda akan dapat hasilnya yang memuaskan. Selamat mencuba!



testimoni rawatan rambut shaklee

rawatan dengan vivix



Rawatan dengan Set rawatan kulit kepala



Oh ya, lupe pulak...testimoni sendiri..so far sejak ambil Vitamin B, rase da xde muncul da uban kat kepala :) so bole feeling2 muda balik hehehe


Apa lagi jom calling2
 ✉ PM:https://www.facebook.com/vitamin2umy/ 
⌨ Blog: http://juemuen.blogspot.com 
✍ : mamajueshaklee@gmail.com 
☎ Call/SMS/WhatsApp: 013-2299 108 

 Berminat menjadi ahli keluarga mommybizz?? Income 4 / 5 angka dengan hanya duduk didepan PC? Baca lebih lanjut di entry ini